سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لینک دوستان
درخت دوستی
روستای شیرازآباد
گنابادسیتی
باشگاه جوانان روستای روچی
آشنایی با روش یادگیری خدماتی
روستای استاد
روستای وفس
روستای بیلند
روستای حاجی آباد
گنابادشناسی
اخبارگناباد
کانون فرهنگی نوغاب
باشگاه کشاورزان جوان خلیل آباد
روستای اسفرجان
روستای شاهکوه
روستای قرن آباد
روستای دماب
روستای مهموئی
سازمان مرکزی تعاون روستائی
ایران ترویج
روستای ملوند
روستای کریت
روستای‌ پاکدشت‌
روستای دستگرد بیرجند
روستای مرانک
پایگاه خبری گناباد
آباد باد گناباد
جامع ترین سایت روستاشناسی ایران
سایت مهدی زنگوئی
شهر برزک
روستای ازناوه
روستای کزج
روستای کلات گناباد
روستای سقی
روستای دشتیاری
بچه های روستا
خبرگزاری روستا
گالری عکس شهرستان
سایت اطلاع رسانی فرش ایران
کارپتور
روستای خان آباد
موسسه توسعه روستایی ایران
روستای جزین
روستای خیبری
روستای دلوئی
باشگاه کشاورزان جوان روستای بیمرغ
روستای بقمچ
روستای نیور
روستای بغداده
روستای هدک
روستای نجم آباد
روستای نجم آباد گناباد
باشگاه کشاورزان جوان اسجیل
دنیای مجازی
باشگاه کشاورزان جوان روستای کلیدر
دهیاری گیسور
روستای زیبد
باشگاه کشاورزان جوان روستای صدخرو
پایگاه اطلاع رسانی شورای روستای سقی
روستای برگو
پایگاه تصاویر روستای سنو
گناباد20
روستای نوق
وبگاه روستای کوشه

اولین سوگواره عکس و مقاله محرم روستای سنو

 جلوه‌های بی‌شمار از ایثار، عشق، دلدادگی و فتوت که در واقعه عاشورا تجلی یافته‌اند همواره در طول تاریخ، دست مایه و سوژه‌های بکری در اختیار هنرمندان متعهد و عاشقان اهل بیت (ع) بوده است و با توجه به نقش رسانه در حفظ این میراث گرانقدر و عزاداری‌های مردم روستای سنو ، نهادهای فرهنگی فعال در روستا اولین فراخوان عکس و مقاله (آئین عزاداری روستای سنو) را با هدف ثبت ابعاد حماسی، عاطفی، عرفانی و اجتماعی عزاداری  برگزار می‌نماید  .

 

 

موضوعات بخش عکس:

·    

 محرم و کودکان

کهنسالان ومحرم

· شور و شعور حسینی در عزاداریها

موضوعات بخش مقاله:

·         آسیب شناسی محرم در روستای سنو

·         آداب و رسوم سنتی در عزاداریهای محرم روستا

مقررات بخش عکس:

ü       عکسها در محرم امسال و در محدوده جغرافیایی روستای سنو  گرفته شده باشد.

ü       هر عکاس حداکثر 7 قطعه عکس در هربخش و به صورت دیجیتالی می تواند ارسال نماید.

ü       عکسهایی که از طریق تلفن همراه تهیه شده باشد به صورت جداگانه داوری خواهد شد.

مقررات بخش مقاله:

ü       هر شخص می تواند در هر بخش حداکثر دو مقاله ارائه نماید

ü       مقاله ها نبایستی از 3 صفحه A4   کمتر باشد

ضوابط شرکت در سوگواره

o         مشخصات عکاس یا نویسنده مقاله و شماره تلفن حتما بصورت خوانا و با ماژیک روی   CD نوشته شود  .

o        عکسها و مقالات ارسالی در قالب سی دی حداکثر تامورخ 15/9/91 می بایست تحویل دبیرخانه جشنواره (باشگاه کشاورزان جوان ،آقای اصغر صادقیان 09156246101) گردد.

o        عکسهای برتر در قالب نمایشگاهی در معرض تماشای علاقمندان قرار خواهد گرفت.

o       به افراد برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد گردید. (میزان جوایز بر اساس مشارکت خیرین و ارگانهای دیگر تعین و از طریق پایگاه های اینترنتی روستا اطلاع رسانی خواهد شد.).

برگزارکنندگان سوگواره:

دهیاری روستای سنو پایگاه مقاومت خدیجه کبری، پایگاه مقاومت شهید دستغیب ، خانه داوطلب هلال احمر روستای سنو، باشگاه کشاورزان جوان ،کانون فرهنگی هنری شهدای سنو


» نظر

حرکتی نو از کانون روستا زادگان سرزمین آفتاب

کانون روستا زادگان سرزمین آفتاب متشکل از دبیران باشگاههای کشاورزان جوان با مطالعه وبررسی 161 روستای تحت پوشش خود 40 روستای واجد شرایط جهت ارایه خدمات گسترده در زمینه ریشه کنی بیکاری وایجاد اشتغال ،خانواده پایدار،کشت گیاهان دارویی،توسعه مهارتهای زندگی با رویکرد مدیریت تفکر و............انتخاب ودر دستور کار خود قرار داد.

 قرار است این طرح به صورت پایلوت ونمونه با همکاری دفتر امور روستایی استان خراسان رضوی ذیل طرح روستای اسوه ،کمیته امداد حضرت امام (ره)،موسسه کتاب پردازان طوس وبرخی شرکتهای فنی مهندسی بخش کشاورزی اجرا شود.

اولین جلسه این طرح در محل موسسه کتاب پردازان با حضور نمایندگان دستگاهای مجری وبرخی موسسات بخش خصوصی پنچ شنبه مورخه25/8/91ساعت 9صبح برگزار گردید طبق اعلام نظر مدیر عامل کانون روستا زادگان مقرر گردید اولین کارگاه آموزشی این طرح طی دو روز برای 120نفر از روستاهای منتخب شامل دبیران باشگاهها ،دهیاران ومسئول کمیته اشتغال وکار آفرینی در آینده نزدیک وبا همکاری استانداری وکمیته امداد حضرت امام (ره)برگزار شود. طرح با رویکرد تصحیل گری ،توانمند سازی وتوسعه در مناطق روستایی به صورت پایلوت وبه منظور دستیابی به مدل والگویی همکارانه با مساعدت ومشارکت جوانان سازمان یافته در باشگاهای کشاورزان جوان ودستگاههای دولتی وموسسات بخش خصوصی اجرا شود ضمنا سایر موسسات که توانمندی لازم جهت حضور در روستا ها در ضمینه اجتماعی وافتصادی را دارا میباشند میتوانند در اجرای این طرح وارائه خدمات بیشتر مشارکت نمایند


» نظر

ضبط چند برنامه صدا وسیما در روستای سنو

با توجه به فصل برداشت زعفران در روستای سنو ومرغوبیتی وجایگاه خاصی که از گذ شته این محصول درکشور داشته صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز توجه خود را معطوف این موضوع نموده وبه ضبط وارائه چندین گزارش نموده است

در این رابطه گروههای فیلمبرداری این موضوع را مد نظر خود قرار داده وسه گروه فیلمبرداری برای ضبط گزارش در روستای سنو حضور یافتند

لازم به یاد آوری است اهتمام وکوشش آقای محمد نبی زاده دهیار سنو در رابطه با ضبط این برنامه ها قابل تقدیر است

شایسته ذکر است روستای سنو به لحاظ تنوع محصولات زراعی وباغی وطبیعت بکر و وجود موزه زعفران جایگاه خاصی را در بین گزارشگران صدا وسیما دارا میباشد


» نظر

تفریح در سنو

با شروع پاییز پیشنهاد می کنیم که خود را برای سفر یک روزه پاییزی به اطراف گناباد آماده کنید تا با چشم های خودتان زیبایی و جذابیت این فصل را در طبیعت روستای سنو  و منطقه تفریحی سر آسیاب ببینید. روستایی که زیبایی های این فصل در آن چند برابر جلوه می کند و با دیدن این منطقه مطمئنا پاییز یکی از فصل های مورد علاقه تان خواهد شد.روستای قدیمی وخوش آب و هوایی سنو که به دلیل داشتن طبیعت بکر همیشه مورد توجه بسیاری از گردشگران و طبیعت دوستان بوده است


» نظر

حضور یکی از جوان موفق روستای سنو در برناامه شب بازار شبکه خراسا

حسین علیزده عضو تشکلهای مردم نهاد روستای سنو با حضور در برنامه شب بازار شبکه استانی خراسان رضوی بانکها را مجرایی مناسب برای انجام تعاملات پولی مردم برشمردوی که با حضور در برنامه شب بازار شبکه استانی ،به عنوان کارشناس اقتصادی سخن می گفت دامنه گفتگو به مبحث حسابهاب جاری پرداخت ونحوه صحیح گردش پولی حسابهای جاری را با عنوان چک برسی کرد در این برنامه که با موضوع موارد استفاده از چک در جریان بود علیزاده بانکها را محل امنی برای نگهداری وانتقال وجه در معاملات ورفتارهای اقتصادی دانست

شایان ذکر است این دومین بار است که حسین علیزاده به عنوان کارشناس مسائل بانکی در این برنامه حاضر میشود.

شب بازار هر شب از ساعت 20:30تا 21:30از شبکه استانی خراسان رضوی روی آنتن میرود که پخش زنده نیز میباشد


» نظر

برداشت زعفران از مزارع روستای سنو

این جا «گل»چیدن خلاف نیست، گل چیدن آن هم با دستان پینه بسته در سرمای واپسین روزهای آبان ماه منطقه ای کویری اوج سپاس گزاری است.
این جا آفریدگار با خلق گیاهی عجیب عصاره خوبی ها و زیبایی ها را به کویرنشینان عرضه کرده است.
این جا زعفران کاران ناب ترین غزل های عشق را در باران عطر گل های بنفش زعفران می سرایند و «نابرده رنج گنج میسر نمی شود، مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد».
سحرخیزی روستاییان
این جا و این روزها مردم بسیاری از شهرها و روستاهای زعفران خیز به ویژه در استان های خراسان رضوی و جنوبی قبل از طلوع آفتاب با حضور در مزارع به جمع آوری گل های زعفران مشغول می شوند. هنوز چتر سیاه شب بر سر شهر سایه افکنده است که به همراه یک گروه از مردم عازم مزرعه می شوم. کوچه ها و خیابان ها پرتردد است و گرد و خاک کوچه های خاکی حکایت از اوج رفت و آمدها دارد، گرد و غبار به حدی است که گویا مه فضا را پوشانده و فاصله چند قدمی را نمی توان به خوبی دید.
یکی با خودرو سواری، یکی با کامیون، یکی با تراکتور و یکی هم با وانت بار، دیگری با موتورسیکلت و یکی هم با دوچرخه و حتی پیرمردانی با الاغ عازم «صحرا» هستند.
این جا صحرا همان کشت زارها و مزارع اطراف روستا است که بخشی از آن به کشت زعفران اختصاص دارد.
بعد از طی مسافتی به مزرعه می رسیم، کرت های مشخص زمین که گل های غنچه آن در این تاریکی به سختی قابل رویت است. «کربلایی حسن »جلوی پایش را به سختی می بیند اما ثابت و استوار آهسته آهسته گام برمی دارد، شاداب و سرزنده در این تاریکی به صحرا آمده است و در دل خوشحال است که امسال هم توفیق کار در مزرعه و برداشت گل زعفران نصیبش شده است.
موهای جو گندمی و صورت سوخته اش از او یک مرد میانسال نشان می دهد، مردی روستایی، کشاورزی پاک طینت و دستانی که بوی گندم و علف می دهد. سرزنده است و آستین همت بالا زده است تا با حرکات و گفتار شیرینش همراهان را در برداشت محصول روحیه ببخشد.
این جا در سکوت کویر باید هروله کرد، هروله برای جمع کردن گل های ریز و با برکت این جا همه آشنایند و حس آشنایی همه، آن هایی که برای کار و تلاش آمده اند و دستار به کمر بسته اند، با دل هایی به وسعت کار و کوشش، این جا دهکده آشنایی است و عطر زعفران با لب های خندان زن و مرد را به وجد آورده است.
عده ای در این هوای سرد برای گرم کردن دست کارگران آتش روشن کرده اند، از هر گوشه ای از این صحرا صدایی به گوش می رسد. «خدا قوت» کارگران به همکاران خود در مزارع مجاور و آوای رادیوی خودروها در همهمه رفت و آمدها از راه های بین مزارع تماشایی است.
«کربلایی رضا» در این لحظه به سبک قدیمی ها چاوشی می خواند و دل ها را خدایی می کند.
با صلوات بر محمد و آل محمد و سپاس خداوندی، کارگران که اغلب زنان و مردان و اعضای خانواده هستند وارد مزرعه شده و با دو انگشت دست چیدن گل های زعفران را آغاز می کنند آنان که تبحری در این کار دارند دو دستی و با سرعت بالا غنچه ها را می چینند و درون ظرف های تمیز می ریزند. با پیشروی در مزرعه و جمع کردن غنچه ها از ردیف های مشخص کم کم هوا روشن می شود و تلاش ها برای چیدن گل ها قبل از طلوع آفتاب بیشتر.
«سید علی موسوی» زعفران کار 62ساله در حین برداشت محصول زعفران می گوید: یادش بخیر قدیم ها که مردم حوصله بیشتری داشتند و غیرت ها هم قابل تحسین بود طوری به برداشت زعفران در مزارع می پرداختند که جلوی پایشان دیده نمی شد و مجبور بودند از «چراغ توری» برای تامین روشنایی استفاده کنند.
او می افزاید: الان خیلی از افراد به ویژه جوان ها طلوع آفتاب به مزرعه ها می رسند و این موقع جمع کردن زعفران دو اشکال اساسی دارد، اول این که با طلوع آفتاب و تابیدن نور خورشید گل ها از صورت غنچه بودن خارج شده و گلبرگ های آن باز می شود که این کارجمع کردن و چیدن گل ها را دشوارتر می کند.
دوم این که زعفرانی که به صورت غنچه جمع آوری شده عطر و بوی خود را حفظ می کند و از کیفیت بهتری برخوردار است.
این کشاورز درباره گیاه زعفران می گوید: زعفران یک گیاه علفی چند ساله است که دارای پیاز می باشد و معمولا بعد از آبیاری در اواخر شهریور و اوایل مهرماه در آبان ماه محصول می دهد.
مزرعه زعفران با کاشت پیاز زعفران در خرداد ماه آماده می شود و معمولا از هر نوبت کاشت پیاز تا 7 سال محصول برداشت می شود و نگهداری مزرعه و آبیاری به موقع آن کافی است.
او جمع آوری و تمیز کردن گل های زعفران را بسیار پرزحمت می داند و در عین حال می گوید: چون زعفران خواص دارویی و اهمیت فوق العاده ای در اقتصاد خانوارهای روستایی مناطق زعفران خیز دارد از آن به «طلای سرخ» تعبیر می شود.
چیدن گل های زعفران برای من که خیلی عادت به کار در مزرعه را ندارم سخت و زجرآور است ولی زنان و مردان این دیار تند و تند گل ها را از درون قندیل ها (کاسبرگ) بیرون می کشند و احساس لذت می کنند. لمس کردن گل های ظریف و غنچه های نشکفته در بامداد یک روز سرد پاییزی امید به کسب روزی حلال را در همه اهالی افزایش داده است. این جا عرصه رقابت سالم است رقابتی در چیدن گل زعفران و هرکس بهتر و بیشتر گل جمع آوری کند برنده این مسابقه است.
برداشت زعفران شامل چیدن گل ها به منظور جداسازی کلاله از سایر قسمت های آن است و برداشت این گل ها نسبت به سایر زراعت ها بسیار حساس و قابل توجه است، به محض ظاهر شدن اولین گل در مزرعه برداشت آغاز می شود و این کار هر روز با بالا آمدن و رویش گل جدید باید تکرار شود.
عمر گل زعفران 3 یا 4 روز است و اگر برداشت نشود از بین خواهد رفت و همان طور که اشاره شد تاخیر در جمع آوری آن و قرار گرفتن آن در معرض هوای گرم، باد و نور خورشید رنگ و بوی آن را از بین می برد و از مرغوبیت آن کاسته می شود.
به گفته مطلعان، زمان برداشت محصول زعفران در استان های خراسان از اواخر مهرماه تا اوایل آذرماه نسبت به موقعیت و زمان اولین آبیاری متغیر است. دوره گل دهی مزارع زعفران 15 تا 25 روز است که در روزهای اول مقدار محصول کم و از روزهای هفتم تا دهم افزایش می یابد.
گل های مزرعه پس از سه ساعت کار مدام کارگران جمع آوری می شود. گل ها از سبدها و زنبیل های بهداشتی به ظروف بزرگ تری منتقل و با خودرو به خانه حمل می شود اولین برنامه توزین گل های جمع آوری شده است، امروز گل های جمع آوری شده 32 کیلوگرم است، این گل ها روی پارچه های تمیز و در محل سردی تخلیه و نگهداری می شود تا زمان پاک کردن آن ها برسد.
کارگران آبی به سر و صورت می زنند و با چای داغ و استراحتی کوتاه آماده صرف صبحانه می شوند. پس از جمع شدن سفره صبحانه، سفره دیگری پهن می شود، زیرانداز بزرگی مخصوص پاک کردن زعفران، اعضای خانواده و کارگران دور تا دور خانه می نشینند و هر کدام گل های زعفران آماده تمیز شدن را جلویشان می گذارند.
جداسازی زعفران ها
عده ای جداسازی کلاله از گلبرگ زعفران را به صورت دسته انجام می دهند، آن ها با جدا کردن کلاله با انتهای سفید رنگ آن و قرار دادن آن در لا به لای انگشتان دست زعفران را به صورت دسته، جمع کرده و آماده خشک شدن می کنند. این دسته ها بعد از انتقال به یک مکان با هوای مناسب، روی پارچه های سفید رنگ و توری های ابریشمی به صورت لایه های نازک تر پهن و به مرور خشک می شود. زعفران های خشک شده پس از دسته بندی به صورت جالبی با نخ های قرمز رنگ پیچیده و دسته بندی می شود. این زعفران ها را دسته یا «دخترپیچ» می گویند.
برخی کارگران هم به سبک و سیاق امروزی ها زعفران را به صورت پوشال تمیز می کنند. در این روش کارگران کلاله زعفران را از قسمت به هم چسبیده شدن 3 شاخه آن جدا کرده و آن ها را درون ظرفی می ریزند. این کلاله های قرمز رنگ زعفران پس از آن داخل الک هایی از پارچه ابریشم ریخته شده و روی هیترهای برقی مخصوص خشک کردن زعفران در شرایط کاملا بهداشتی قرار گرفته و در فاصله زمانی مشخص خشک می شود.
این نوع زعفران را «پوشال »می نامند که قیمت آن به نسبت زعفران دسته بیشتر است.
برخی هم زعفران را به صورت ویژه و فقط با کلاله های تک دانه ای جمع آوری و خشک می کنند که این نوع زعفران را سرقلم یا ممتاز می گویند و مشتریان خاص و قیمت بالایی هم دارد. پاک کردن زعفران که در برخی روستاهای خراسان رضوی به «گل پاک کردن» و «زعفران پر کردن» و «گل پران» معروف است حال و هوای خاص خود را دارد، هرکس سر این سفره سرگرم کارش است و هم زمان بزرگ ترها از قصه های تلخ و شیرین زندگی و خاطرات کهن می گویند و این کار تا پاسی از شب ادامه دارد.
لذت این کار دور هم بودن اعضای خانواده و تشکیل کانونی گرم است که در شب های بلند پاییزی با صرف آجیل و انار لحظات مناسبی را برای آن ها به ارمغان می آورد.
دست های خسته و چهره های کسل را استراحتی باید تا خروس خوان صبح دوباره عازم صحرا شوند، آخر این روزها روز کار و تلاش است و شلوغی کار در مزرعه و خانه سبب شده برادر و خواهرها هم نتوانند کمک کار همدیگر شوند، این جا هرکس از خودش مزرعه ای دارد و کار و باری. برای مشارکت دانش آموزان در امر جمع آوری زعفران هم هر ساله ساعت شروع کلاس ها در مدارس یکی دو ساعت به تاخیر انداخته می شود و جوانان و نوجوانان هم در عرصه جمع آوری طلای سرخ مشارکت فعالی دارند و این گونه است که زعفران فقط در مقوله برداشت و فرآوری یک فرهنگ منحصر به فرد و خاص دارد و از این رو در خراسان رضوی امسال «فرهنگ و فرآوری زعفران» در فهرست میراث معنوی و ملی کشور به ثبت رسیده است. این فرهنگ ها، آیین ها و رسوم ارزنده و همیاری و همراهی را باید پاس داشت و در راه ترویج آن کوشید.
یک پیرمرد سال خورده که سالیان متمادی با کاشت، داشت و برداشت زعفران سر و کار داشته است از عجایب این گیاه می گوید و قدمت زعفران را در خطه خراسان بیش از 700 سال بیان می کند. «کربلایی حسن » می افزاید: این گیاه رنگی و گران بهای چندین ساله بدون ساقه است و پیاز دارد و چون در خاک کویر به عمل می آید به طلای سرخ و یا طلای کویر شهرت یافته است.
از هر 150 گل ، یک گرم زعفران و از هر 147 هزار گل تازه یک کیلوگرم زعفران خشک به دست می آید.
به گفته او بهترین نوع زعفران، زعفرانی است که به آن دخترپیچ می گویند، یعنی صد در صد طبیعی است و سرریشه دست نخورده است و احتمال تقلب و غش در آن نیست.
زعفران که به گل سلامتی، سلطان ادویه ها و طلای سرخ معروف است ارزشمندترین رستنی ایران می باشد و به علت دارا بودن خواص متعدد درمانی، غذایی و مصارف شیمیایی جایگاه ویژه ای دارد.
او می گوید: نگرانی زعفران کاران این خطه کویری کاهش شدید قیمت محصول در سال جاری، فعالیت رقبا در کشورهایی چون افغانستان و نبود حمایت های صنفی از تولیدکنندگان داخلی است.
زعفران کاران، کم مصرف ترین ها
حکایت عجیبی است، زعفران کاران و کسانی که با زحمت بسیار طلای سرخ را تولید و روانه بازار می کنند خود کمترین مصرف را دارند. گپ و گفت ما با جمع کثیری از زعفران کاران در استان های خراسان حکایت از آن دارد که مصرف سالانه آنان به ویژه خانوارهایی که در سال 2 تا 5 کیلو زعفران خشک تولید می کنند تنها 10 گرم است.
آنان که از بسیاری از خواص زعفران بی اطلاع هستند عمده مصرف خانگی زعفران را در عطر و رنگ دادن برنج دارند و بس. حکایت «کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد» این جا واقعیت عینی دارد، بسیاری از زعفران کاران ترجیح می دهند با فروش این محصول به پول آن دست یابند و آن را صرف امور خانه و زندگی خود کنند


» نظر

قدیمی ترین بازار گل زعفران کشوررونق گرفت

 روستای سنو بادردست داشتن سطح وسیع از باغات زعفران جزءروستاهای مهم تولید کننده زعفران کشورمی باشد اماآنچه زعفران روستای سنو را شاخص تر می کند مرغوبیت زعفران آن وبازار فروش گل زعفران در آبان ماه است .روستای که بیش از ظرفیت وتوان فراوری زعفران خود، سطح زیر کشت دارد . به جرات میتوان گفت که قدیمی ترین بازار گل زعفران کشور در این روستا شکل گرفته است قدمت این بازارکه به بیش از 50سال می رسددر 20سال گذشته جا خود را در بین مشتریانش خوب باز نموده است بطوری که اگر در اکثرشهرهای تولید کننده زعفران مرکز شهرستان بازا خرید وفروش گل زعفران را دردست دارند،در شهرستان گناباد رونق بازار گل زعفران روستای سنو به لحاظ قدمت ومشترین خاص خود از شهرستانهای همجوار مانند قاین ،فرودس ،بجستان ،کاشمر،تربت حیدریه ،....ازرونق خاصی برخوردار است این مزیت باعث شده است زعفران کاران سنو دنبال فروش محصول مازاد خود نمی گردند واین مشترین هرساله زعفران سنوهستند که با مراجع به روستا وحتی سرمزارع گل زعفران مازاد کشاورزان را می خرند .که خود نشانه کمیت وکیفیت زعفران سنو می باشد با شروع برداشت زعفران از باغات این روستا اولین وقدیمی ترین بازار گل زعفران کشور از 10آبان امسال مانند سالهای قبل رونق گرفته است که پیش بینی می شود امسال روزانه به طورمتوسط 10تا15تن گل مازادزعفران از این روستا جهت فراوری صادر گردد
منبع خبر:سایت دهیاری سنو

» نظر

مراسم جشن عید سعید غدیر خم در مهدیه روستای سنو برگزار شد

مراسم جشن عید سعید غدیر خم در مهدیه روستای سنو برگزار شد

در فرهنگ مسلمانان، بعضی روزها به دلیل برکت و خیری که در آن هاست، عید نامیده شده است. یکی ازاین روزهای والامقام، روز عید غدیر خم، یعنی هیجدهم ذیحجه است که از سوی رسول گرامی اسلام، برترین عید امت لقب گرفته است. حضرت فاطمه علیهاالسلام نیز در حدیثی، غدیر خم را اتمام حجت خداوند با مسلمانان می داند تا در برگزیدن جانشین رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله به انحراف نیفتند.

<** ادامه مطلب... *بنا به گزارش خبرنگار باشگاه کشاورزان جوان جشن بزرگ عید غدیر خم در روستای سنو برگزار شد.

 این مراسم بعد از نماز جماعت مغرب وعشاء با قرائت قران مجید آغاز شد در ادامه سخنرانی توسط سید حجت اسلام سیدان صورت گرفت وی در مورد اهمیت عید غدیر سخنانی را بیان نمود ایشان درادامه از مداحی مداح اهلیت اقای حسین علیزاده استفاده کردیم سپس اجرای مسابقه واهداء جوایز را داشتیم این جشن بزرگ بادعا وپذیرائی به پایان رسید .

در حاشیه

در این مراسم از تمامی سادات مجلس با اهدای جوایز تقدیر به عمل آمد .

حضور جوانان در این مراسم چشمگیر بود.

جا دارد از تمامی دست اندر کاران این مراسم تقدیر وتشکر شود 

                                                                                                                             


» نظر

اولین باران پاییزی در روستای سنو

08 آبان 1391
Autumn%20Rain
اولین باران پاییزی در گناباد بعد از ماه ها بی بارنی باریدن گرفت. شیبانی رئیس اداره هواشناسی گناباد در این مورد اظهار داشت: میزان بارندگی در گناباد 0/6 میلیمتر و در شهر کاخک 0/8 میلیمتر بوده است.
وی افزود:

این سیستم بارش زا تا آخر وقت روز چهارشنبه در منطقه فعال خواهد بود که باعث رگبار همراه با رعدوبرق پراکنده در منطقه خواهد شد.
وی در ادامه اظهار داشت: حداقل دمای امروز 13 درجه می باشد و با این سیستم بارش در روزهای پایانی هفته با کاهش دما مواجه خواهیم شد.

این باران باعث خوشحالی کشاورزان روستا شد

منبع سایت گناپا


» نظر

تصاویر مزارع زعفران

سایت  همشهری انلاین که توسط دکتر صباغیان اداره میشود تصاویری از مزارع زعفران گناباد گذشته که در لینک زیر ببیند

http://www.hamshahrionline.ir/details/189066


» نظر
   1   2      >
بایگانی
پاییز84
زمستان 84
اردیبهشت85
خرداد85
تیر85
مرداد85
شهریور85
مهر85
آبان85
میراث فرهنگی وگردشگری سنو
زمستان 85
بهار86
تابستان 86
مهر86
آبان 86
آذر86
دی 86
بهمن86
فناوری اطلاعات روستاتی سنو
اسفند86
فروردین87
ارد یبهشت 87
خرداد87
خرداد 1387
تیر 1387
مرداد 1387
آبان 1387
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
مرداد 1388
شهریور 1388
مهر 1388
آبان 1388
آذر 1388
دی 1388
بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
فروردین 89
اردیبهشت 89
خرداد 89
تیر 89
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
بهمن 89
دی 89
اسفند 89
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
فروردین 93
اسفند 92
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95