سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لینک دوستان
درخت دوستی
روستای شیرازآباد
گنابادسیتی
باشگاه جوانان روستای روچی
آشنایی با روش یادگیری خدماتی
روستای استاد
روستای وفس
روستای بیلند
روستای حاجی آباد
گنابادشناسی
اخبارگناباد
کانون فرهنگی نوغاب
باشگاه کشاورزان جوان خلیل آباد
روستای اسفرجان
روستای شاهکوه
روستای قرن آباد
روستای دماب
روستای مهموئی
سازمان مرکزی تعاون روستائی
ایران ترویج
روستای ملوند
روستای کریت
روستای‌ پاکدشت‌
روستای دستگرد بیرجند
روستای مرانک
پایگاه خبری گناباد
آباد باد گناباد
جامع ترین سایت روستاشناسی ایران
سایت مهدی زنگوئی
شهر برزک
روستای ازناوه
روستای کزج
روستای کلات گناباد
روستای سقی
روستای دشتیاری
بچه های روستا
خبرگزاری روستا
گالری عکس شهرستان
سایت اطلاع رسانی فرش ایران
کارپتور
روستای خان آباد
موسسه توسعه روستایی ایران
روستای جزین
روستای خیبری
روستای دلوئی
باشگاه کشاورزان جوان روستای بیمرغ
روستای بقمچ
روستای نیور
روستای بغداده
روستای هدک
روستای نجم آباد
روستای نجم آباد گناباد
باشگاه کشاورزان جوان اسجیل
دنیای مجازی
باشگاه کشاورزان جوان روستای کلیدر
دهیاری گیسور
روستای زیبد
باشگاه کشاورزان جوان روستای صدخرو
پایگاه اطلاع رسانی شورای روستای سقی
روستای برگو
پایگاه تصاویر روستای سنو
گناباد20
روستای نوق
وبگاه روستای کوشه

هشدار مرکز بهداشت شهرستان گناباد

 

خطر آلودگی پرندگان مهاجر را جدی بگیرید

  با توجه به کوچ پرندگان مهاجر وحشی به منطقه واحتمال آلوده بودن این پرندگان مرکز بهداشت شهرستان گناباد هفته جاری اطلاعیه ی منتشر کرد در این اطلاعیه  خطاب به اهالی آمده است با توجه به کوچ پرندگان مهاجر وحشی به منطقه واحتمال آلوده بودن این پرندگان از شکار پرندگان مهاجر ونگهداری آنها در منزل  وهمچنین از دست زدن , نزدیک شدن وبازی کردن با پرندگان اعم از زنده یا مرده ویا مصرف گوشت پرندگان مهاجر جدا خودداری کنید.

درپایان از عموم مردم خواسته شده در صورت مشاهده هر گونه تلفات پرندگان اعم از مهاجر یا خانگی در اسرع وقت به نزدیکترین مرکز بهداشتی در مانی اطلاع داده شود.

لازم به ذکر است در روزهای اخیر تعداد زیادی پرنده کوچ رو مشاهده شده اند وتاکنون تعدادی پرنده در سطح روستا تلف شده اند که توسط  مرکز بهداشت ودهیاری سنو معدوم گشته اند.


» نظر

طرح توانمندسازی جوانان روستایی

طرح توانمندسازی جوانان روستا تدوین می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان ملی جوانان از تدوین طرح توانمندسازی جوانان روستا در آینده ای نزدیک خبر داد.
به گزارش باشگاه جوانی برنا،علی اکبر عصارنیا در جلسه ای که با حضور مدیران باشگاه های کشاورزان جوان خراسان رضوی برگزار شد، بر لزوم بررسی طرح توانمندسازی جوانان روستاها در دو سطح ملی و محلی تأکید کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان ملی جوانان همچنین تصریح کرد: در این طرح و در سطح اول در خصوص آموزش و توانمندسازی جوانان روستاهای سراسر کشور، فرهنگ سازی می شود و در سطح دومِ اجرای طرح در یک روستا به صورت نمونه بررسی خواهد شد.
وی با اشاره به ستادی بودن فعالیت های سازمان ملی جوانان تصریح کرد: در صورت تدوین و تأیید طرح توانمندسازی جوانان روستا،به منظور اجرایی شدن از سوی دستگاه های مربوطه به شورای عالی جوانان ارائه می شود.
عصارنیا بر ضرورت فراگیری زبان برنامه ریزی از سوی جوانان تأکید کرد و افزود: لازم است که جوانان برای قانع ساختن مسئولین در ارتباط با طرح ها و ایده های خود، با تکیه بر زبان برنامه ریزی، شاخص ها، اهداف و نتایج یک طرح را بررسی و تدوین کنند.
این جلسه در مورخ دهم دی ماه سال جاری وبا حضور دبیران باشگاه های کشاورزان جوان خراسان رضوی در محل سازمان ملی جوانان برگزار گردید


» نظر

گزیده جراید

                                                                              

 

واکنش آب و فاضلاب روستایی به یک مطلب و پاسخ خراسان



احتراما، در پاسخ به مطلب مندرجه در روزنامه مورخ 17/6/86 صفحه 4 خراسان رضوی مستدعی است طبق قانون مطبوعات نسبت به درج جوابیه ذیل جهت تنویر افکار عمومی اقدام فرمایند.
همزمان با گرامیداشت هفته دولت و افتتاح هزاران پروژه در سطح شهرها و روستاهای کشور و تجلیل از خدمات ارزنده مسئولان پرتلاش و خدمتگزار، می طلبد که سردبیر محترم روزنامه صرف دریافت و انتقال نظرات شخصی افراد را بدون تحقیق و تفحص از مراجع ذیربط اکتفا ننموده و تلاشهای خدمتگزاران مردم را با درج اینگونه مطالب زیر سوال نبرد.
پروژه آبرسانی مجتمع سنو که روستای زیبد در قالب آن قراردارد در سال گذشته از دو منبع اعتباری به مبلغ 3110 میلیون ریال اعتبار دریافت نموده و در سال جاری نیز مبلغ 1576 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که برای حل سریعتر مشکلات روستاییان و تامین کمبود آب مورد نیاز در فصل تابستان، این شرکت با همکاری پیمانکاران پروژه علاوه بر هزینه کرد اعتبار فوق مبلغ 2000 میلیون ریال نیز به صورت منفی هزینه نموده و با این کار مشکل کمبود آب در فصل پرمصرف مرتفع گردید.
لازم به ذکر است که هیچ یک از بستگان سببی و نسبی مدیر عامل این شرکت در مجموعه پیمانکاران و مشاوران طرف قرارداد وجود نداشته و اظهارات مندرجه کذب محض بوده و پیگرد قانونی برای این شرکت محفوظ خواهد بود.
علی ای حال برابر سیاست های اعلام شده دولت در اظهار انتقادات سازنده از خدمتگزاران آن، هیچگونه خط قرمزی وجود نداشته و کماکان این شرکت پذیرای انتقادات صحیح و سازنده بوده و در جهت پویایی و بهبود خدمات رسانی به اقشار روستایی از آن استقبال می نماید.
               
                        
                                        رضا قربانی
      
                                       مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی
         
                                                                    خراسان رضوی
خراسان- به اطلاع مسئول محترم روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی می رساند همان گونه که در متن خبر آمده است تیتر مطلب از اظهارات رئیس شورای اسلامی دهستان زیبد استخراج شده است که منتخب مردم بوده و اصولا نظر شخصی تلقی نمی شود و در واقع نقل قول از جانب پیمانکار پروژه می باشد. وانگهی در خبر مورد نظر که روابط عمومی به نوعی متذکر شده است «هیچ یک از بستگان سببی و نسبی مدیر عامل این شرکت در مجموعه پیمانکاران و مشاوران طرف قرارداد وجود ندارند» ما هم باید متذکر شویم که در این خبر به عبارت مدیر کل اشاره شده است نه مدیر عامل.
از سوی دیگر افکار عمومی منتظر است بداند سرنوشت این پروژه چه خواهد شد و چرخ اجرایی آن چه زمان به حرکت در می آید، کاش در جوابیه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان پاسخ به اظهارات نماینده مردم در شورای اسلامی فراموش نمی شد.

                                                                                                               منبع : روزنامه خراسان

 


» نظر

اینترنت در روستا

                                                                       خوشا به حالت، ای روستایی

                                                     
70 روستای ایران سایت و وبلاگ اینترنتی دارد
در حال حاضر حدود 70 روستای ایران دارای سایت و وبلاگ اینترنتی هستند، این وب سایت ها اکثرا توسط خود روستاییان راه اندازی و در آن ها اطلاعات مرتبط با روستا و توانمندی های آن منتشر شده است. وب سایت های مذکور علاوه بر معرفی ظرفیت های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، گردشگری و آثار باستانی یا طبیعی، امکانی برای ایجاد ارتباط میان مردم آن منطقه با یکدیگر شده است علاوه بر آن وب سایتی تحت عنوان «جامع ترین سایت روستاشناسی ایران» در آدرس www.roosta.ir راه اندازی شده که در آن لینک تمام روستاهای اینترنتی ایران قرار داده شده و علاوه بر آن می توان از طریق این وب سایت به فهرست کلیه روستاهای ایران براساس تقسیمات کشوری دست یافت.
نقش اینترنت در توسعه روستاهای ایران
نمی شناسد، شاید حتی قابلیت های این فناوری برای رشد و توسعه روستاها بیشتر از ظرفیت های آن برای خدمات رسانی به شهرها باشد اما متأسفانه در کشور ما توجه چندانی به ظرفیت اینترنت در روستاها نشده و این در حالی است که نیاز نقاط دوردست و روستاها به اینترنت و کاربردهای آن، جدی تر و یا همسنگ با شهرهاست. در حقیقت این روستاها هستند که بار بخش اقتصاد کشاورزی را بر دوش می کشند.
اگر اطلاعات به آن ها برسد با کیفیت بهتری مراحل کاشت، داشت و برداشت را انجام می دهند و باعث رشد اقتصاد کشاورزی می شوند.
با توسعه ICT در روستاها شرایط بهتری در زندگی روستاییان به وجود می آید و خانواده هایشان در رفاه و آسایش بیشتری قرار می گیرند. لذا برای تأمین عدالت اجتماعی، حق و اولویت با روستاییان است تا بتوانند به آموزش، تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک دسترسی داشته باشند و از شهرها عقب نباشند.
به اعتقاد کارشناسان اگرچه زیرساخت های ارتباطی روستاها در ایران در مقایسه با زیرساخت های شهرها فعلا ضعیف است، اما اگر ما توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات را مطابق استانداردهای امروز جهان در نظر بگیریم، زیرساخت های ارتباطی سنتی و قدیمی در شهرهایی وجود دارند که مناسب و کارساز نیستند و باید کلا با روش های جدید مثل فیبر نوری شبکه را به همه جا گسترش دهیم تا زیرساخت مناسب ایجاد شود. اگر برنامه مناسبی برای توسعه زیرساخت ملی داریم باید روستاها نیز دیده شوند و حداقل بسیاری از روستاهای سر راه شبکه ملی، تحت پوشش قرار گیرند.
به اعتقاد آن ها تمام کاربردهایی که برای استفاده از ICT در شهرها پیش بینی می شود، در روستاها نیز قابل استفاده است. مثلا اگر بحث بانک داری الکترونیکی مطرح می شود بهترین کاربران روستاییان هستند که به علت دوری راه مجبورند یا حساب بانکی نداشته و یا در شهرها حساب داشته باشند و مجبورند برای استفاده از آن به شهر بیایند.
کارت اعتباری برای روستاها اهمیت کمتری از شهرها ندارد. اغلب کشاورزان به علت نبود سیستم اعتباری مجبور هستند تولیدات خود را به قیمت نازل پیش فروش کنند، در حالی که اگر کارت اعتباری داشته باشند می توانند از خدمات آن استفاده کنند و تولیدات خود را به واسطه ها نفروشند. روستاییان مجبورند فرزندان خود را برای تحصیل به شهرها بفرستند. آموزش های مجازی، مدارس مجازی و دانشگاه های مجازی تا حد زیادی می تواند این مشکل را رفع کند.
                                                                                                                           منبع: روزنامه خراسان 29/9/86


» نظر
بایگانی
پاییز84
زمستان 84
اردیبهشت85
خرداد85
تیر85
مرداد85
شهریور85
مهر85
آبان85
میراث فرهنگی وگردشگری سنو
زمستان 85
بهار86
تابستان 86
مهر86
آبان 86
آذر86
دی 86
بهمن86
فناوری اطلاعات روستاتی سنو
اسفند86
فروردین87
ارد یبهشت 87
خرداد87
خرداد 1387
تیر 1387
مرداد 1387
آبان 1387
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
مرداد 1388
شهریور 1388
مهر 1388
آبان 1388
آذر 1388
دی 1388
بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
فروردین 89
اردیبهشت 89
خرداد 89
تیر 89
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
بهمن 89
دی 89
اسفند 89
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
فروردین 93
اسفند 92
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95