سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لینک دوستان
درخت دوستی
روستای شیرازآباد
گنابادسیتی
باشگاه جوانان روستای روچی
آشنایی با روش یادگیری خدماتی
روستای استاد
روستای وفس
روستای بیلند
روستای حاجی آباد
گنابادشناسی
اخبارگناباد
کانون فرهنگی نوغاب
باشگاه کشاورزان جوان خلیل آباد
روستای اسفرجان
روستای شاهکوه
روستای قرن آباد
روستای دماب
روستای مهموئی
سازمان مرکزی تعاون روستائی
ایران ترویج
روستای ملوند
روستای کریت
روستای‌ پاکدشت‌
روستای دستگرد بیرجند
روستای مرانک
پایگاه خبری گناباد
آباد باد گناباد
جامع ترین سایت روستاشناسی ایران
سایت مهدی زنگوئی
شهر برزک
روستای ازناوه
روستای کزج
روستای کلات گناباد
روستای سقی
روستای دشتیاری
بچه های روستا
خبرگزاری روستا
گالری عکس شهرستان
سایت اطلاع رسانی فرش ایران
کارپتور
روستای خان آباد
موسسه توسعه روستایی ایران
روستای جزین
روستای خیبری
روستای دلوئی
باشگاه کشاورزان جوان روستای بیمرغ
روستای بقمچ
روستای نیور
روستای بغداده
روستای هدک
روستای نجم آباد
روستای نجم آباد گناباد
باشگاه کشاورزان جوان اسجیل
دنیای مجازی
باشگاه کشاورزان جوان روستای کلیدر
دهیاری گیسور
روستای زیبد
باشگاه کشاورزان جوان روستای صدخرو
پایگاه اطلاع رسانی شورای روستای سقی
روستای برگو
پایگاه تصاویر روستای سنو
گناباد20
روستای نوق
وبگاه روستای کوشه

مسابقات

دومین دوره مسابقات فوتبال جام وحدت برگزار می شود

همزمان با فرارسیدن عید نوروز دومین دوره مسابقات فوتبال جام وحدت با حضور تیمهای ورزشی روستاهای منطقه برگزار می شود.

در این دوره از مسابقات 9 تیم از روستاهای  سنو ،زیبد ،گوهردشت،موسیرز ،بیهود ،نوده میرمحراب ،روچی ،سقی وفودنجان  در دو گروه به رقابت با هم خواهند پرداخت.

این مسابقات از روز پنج شنبه دوم فروردین در میدان ورزشی روستای سنو در دو نوبت صبح وبعداز ظهر برگزار می شود.

لازم به ذکر است در اولین دوره این مسابقات که نوروز امسال برگزار شد تیم استقلال به مقام قهرمانی رسید وتیم کشاورز عنوان دوم این مسابقات  علیرضا ولیزاده عنوان آقای گل این مسابقات را به دست آورد.

بیش از 5000 اصله نهال غرس شد

همزمان با فرارسیدن هفته منابع  طبیعی بیش از پنج هزار نهال درختان مثمر وغیر مثمر در بین اهالی وکشاورزان توزیع گردید به همین منظور بیش از یکصد اصله در حاشیه خیابانهای اصلی روستا وشامل زیتون ،اقاقیا،کاج و...غرس شد.

آنچه که امسال قابل توجه بود روی آوردن کشاورزان به کاشت درختان مثمر بود که نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشت.

 

 


» نظر

اخبار-حوادث

دهمین شماره نشریه چشمه بزودی منتشر می شود

همزمان با فرارسیدن سال نودهمین شماره نشریه چشمه نشریه داخلی باشگاه کشاورزان جوان روستای سنو منتشر می شود.در این شماره مطالبی در خصوص فعالیتهای باشگاه در یکسال گذشته ،اخبار روستا،مقاله وگزارش به چاپ خواهد رسید.

از کلیه صاحبنظران وعلاقمندان دعوت میشود مطالب خواندنی ومقالات خود را باموضوعات مختلف در خصوص روستا ،چشم انداز روستا مشکلات وموانع موجود در راه توسعه،معرفی افراد وجوانان موفق و...را جهت چاپ در نشریه حتی الامکان به صورت تایپ کرده به پست الکترونیکیm_zolfaghari2003@yahoo.comویا صندوق پستی384-96915ارسال نمایند.

 

اولین نشست دبیران باشگاههای کشاورزان جوان استان خراسان رضوی برگزار گردید

اولین نشست مشورتی دبیران باشگاههای کشاورزان استان خراسان رضوی با حضور جمعی از مسئولین استانی ووزارت جهاد کشاورزی در محل ساختمان شماره 2 مشهد برگزار گردید.

در این نشست که بیش از 30 باشگاه کشاورزان استان حضور داشتند افراد حاضر دیدگاهها ومسائل موردنظر خود را مطرح نمودند. در این نشست صمیمی زارعی مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی  اقدامات این وزارتخانه در خصوص حمایت وگسترده شدن فعالیت باشگاهها در سراسر کشور بیان نمود..قبل از سخنان مشاور وزیر دبیر باشگاه کشاورزان جوان روستای سنو دیدگاههای این باشگاه در خصوص مسائل موجود ولزوم توجه به فناوری اطلاعات وارتباطات در حوزه کشاورزی وترویج بیان نمود که با استقبال حاضرین مواجه گردید.

گزارش کامل این دیدار در روزهای آینده به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.

 

زنی اقدام به خودکشی کرد

هفته گذشته زنی در روستای سنو اقدام به خودکشی کرد.

بنا به اخبار دریافتی روز چهارشنبه هفته گذشته زنی 32 ساله در مقابل مسجد جامع روستای سنو اقدام به آتش زدن خود کرد که با عکس العمل به موقع مردم فرد مذکور که در شعله های آتش گرفتار شده بود از مرگ حتمی نجات یافت.لازم به ذکر است این شخص ساکن گناباد می باشد وعلت این کار را مشکلات خانوادگی واختلاف با شوهر ومادر خود ذکر کرده است.

گزارش تلویزیونی تلاش سبز به زودی پخش می شود

درادامه تهیه گزارشهای رادیو تلویزیونی از روستای سنو در سال جاری این بار روستای سنو میزبان برنامه سازان تلاش سبز در گروه جهاد صدا وسیمای مرکز خراسان بودند.

در این گزارش  مفصل  طرح مبارزه با کرم سرشاخه خوار که در منطقه در حال اجرا می باشد به تصویر کشیده شد.

لازم به ذکر است که این پنجمین گزارش صدا وسیما از روستای سنو در سال جاری می باشد.

 


» نظر

اخبار

استمداد روستاییان کاخک از مسؤولان راه و ترابری


گناباد - خبرنگار قدس: جمع زیادی از روستاییان بخش کاخک در شهرستان گناباد از وضعیت نامناسب محور ارتباطی ریاب رضویه که محل تردد بیش از 20 روستای دهستان زیبد می باشد، انتقاد کرده و خواستار اصلاح و ترمیم این محور شدند.تعدادی از مینی بوس داران روستاهای سنو، فودنجان، موسیرز، گوهردشت، رضویه و زیبد در گفتگو با خبرنگار ما از مسؤولان خواستند در رفع این مشکل اقدام کنند.
    آنان می گویند که هنوز چند سالی از احداث و آسفالت این محور نگذشته که متأسفانه به علت نامرغوب بودن آسفالت شیارهای زیادی در سطح جاده ایجاد شده و رفت و آمد را برای وسایط نقلیه با مشکل مواجه کرده است.رضا ابراهیمی می گوید: بر اثر نامناسب بودن جاده تاکنون چندین مورد حادثه در این محور اتفاق افتاده که اخیراً در یکی از این موارد یک خودرو به علت چاله های زیاد و ناهمواری سطح جاده از مسیر خارج شده و در این حادثه یک کشته و چندین زخمی برجای ماند.
    حسن زنگویی عضو شورای اسلامی روستای گوهردشت هم اظهار می دارد: تا به حال چندین بار با مسؤولان شهرستان در خصوص وضعیت نامناسب این محور مکاتبه شده ولی هنوز اقدام عملی صورت نگرفته است.وی گفت: هر چند تا به حال چندین بار توسط اداره راه اصلاحاتی در مسیر صورت گرفته، ولی در برخی جاها از اول هم بدتر شده است به طوری که اکثر رانندگان به خاطر عبور از چاله های ایجاد شده مجبورند از سمت چپ جاده حرکت کنند که این امر ضمن ایجاد خطر، خسارات زیادی به وسایط نقلیه وارد نموده است.
    یکی از گاوداران روستای سنو نیز خاطرنشان می کند: به خاطر حمل شیر گاوداری مجبورم روزی 2 بار این مسیر را طی کنم، به همین خاطر و به علت نامناسب بودن جاده در مدت کوتاهی ماشینم فرسوده و از رده خارج شده است و علاوه بر آن اکثر درآمد گاوداری را خرج آن می کنم.
    مهدی ذوالفقاری یکی دیگر از روستاییان که دانشجوی دانشگاه آزاد واحد گناباد می باشد نیز می گوید: متأسفانه همه مسؤولان در شعارهایشان از حمایت روستاییان و روستاها سخن می گویند، اما به راه روستایی که از ضروری ترین نیازهای روستا می باشد توجه جدی ندارند.
    وی می افزاید: متأسفانه به خاطر همین بی توجهی به زیرساختهای روستاها جوانان روستایی مجبورند روستا را ترک کرده و در شهرها به شغلهای کاذب روی بیاورند که این امر ضمن ایجاد مشکلات برای شهر، باعث تخلیه روستاها و کاهش تولید می شود.رئیس اداره راه و ترابری گناباد هم ضمن تأیید این مشکل گفت: محور ارتباطی ریاب رضویه به طول 17 کیلومتر از نوع جاده روستایی درجه یک است که در 10 سال قبل احداث و آسفالت گردیده که به علت گذشت زمان و ترافیک زیاد این محور، قسمتهای زیادی از آسفالت سطح جاده تخریب گشته است.وی گفت: به خاطر ترافیک زیاد عرض جاده از 5/5 متر به 5/6 متر افزایش یافته و زیرسازی آن به اتمام رسیده است.
    مهندس علیرضا علی آبادی افزود: امسال برای آسفالت 10 کیلومتر از این محور یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است که به محض مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی روکش آسفالت آن شروع خواهد شد.ما هم امیدواریم تا قبل از رسیدن فصل سرما و فصل برداشت زعفران که روزانه شاید بیش از 300 دستگاه خودرو از این مسیر تردد می کنند، آسفالت آن به اتمام برسد.

بسجیان سنو بیشترین کمک به عتبات عالیات نمودند

در آستانه سالگرد هتک حرمت حرمین شریفین بسیجیان  واهالی روستای سنو  کمک های خود را به صندوق ریختند.به همین منظور پایگاه مقاومت شهید دستغیب وپایگاه مقاومت خدیجه کبری روستای سنو بیش از 4میلیون  ریال به این منظور اختصاص دادند که یک سوم کمکهای بخش کاخک بود.

لازم به ذکر است در بین  15 پایگاه مقاومت بخش کاخک پایگاه خواهران خدیجه کبری سنوبا چهار میلیون ودویست هزار ریال رتبه اول وپایگاه برادران شهید دستغیب با 360000 ریال رتبه نهم بخش کاخک را بدست آوردند

 


» نظر

آب وآبادی

برنامه رادیویی ((آب وآبادی)) تهیه شد

در ادامه تهیه گزارشهای  صدا وسیما از روستای سنو در سال جاری این بار سنو میزبان برنامه رادیویی  آب وآبادی بود.

در این برنامه رادیویی به تهیه کنندگی آقای بنی اسدی در خصوص مسائل مختلف گزارشهای لازم تهیه شد .در ابتدا دبیر باشگاه کشاورزان جوان سنو گزارشی از وضعیت روستا وهمچنین فعالیتهای باشگاه  در 2 سال گذشته ارائه داد در ادامه با اعضای باشگاه وهمچنین جمعی از کشاورزان منطقه مصاحبه گردید .

در پایان گزارشی از سوی مهندس صبور مسئول اداره ترویج ومشارکت مردمی  در رابطه با طرح مبارزه با کرم سرشاخه خوار درختان بادام که در حال اجرا می باشد ارائه گردید.

لازم به ذکر است در سال جاری این چهارمین برنامه رادیویی تلویزیونی می باشد که در خصوص توانائیها وهمچنین مشکلات روستا تهیه شده است که از این لحاظ بی سابقه می باشد.

تاکنون سه قسمت از این برنامه ها پخش گردیده است.


» نظر

مجلس بزرگداشت

مراسم بزرگداشت دکتر ابراهیمی در مصلی گناباد برگزار شد

به مناسبت سومین روز در گذشت دکتر علی ابراهیمی مجلس بزرگداشتی از سوی دانشکده علوم پزشکی گناباد در مصلی این شهر برگزار گردید.

در این مجلس که فرماندار گناباد ،امام جمعه ،ریاست دانشکده علوم پزشکی و جمع کثیری از اهالی گناباد ،روستای سنو،جامعه پزشکی واصناف گناباد حضور داشتند یاد وخاطره دکتر ابراهیمی گرامی داشته شد.

حجة الاسلام میری نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی گناباد در این مراسم ضمن بیان اهمیت شغل پزشکی از آن به عنوان حرفه ای مقدس در نزد ائمه یاد کرد.

وی گفت دکتر ابراهیمی از پزشکانی بود که همه بخوبی از وی یاد می کردند.

پیام تسلیت دکتر روحانی

به مناسبت درگذشت دکتر ابراهیمی پیامی از سوی دکتر روحانی ارسال شددر این پیام ضمن تسلیت به خانواده آن مرحوم آمده است فقدان دکتر ابراهیمی نه تنها برای خانواده وبستگانش بلکه برای جامعه پزشکی ومردم شریف گناباد ضایعه ای تاسف آور محسوب می شود مناسب است یادی شود از ضایعات حاصله در نتیجه تصادف تنها در بین کارمندان یک تشکیلات واحد یعنی بهداری سابق ودانشکده علوم پزشکی کنونی از حدودسی سال قبل تاکنون:

1.      آقای تقی زاده کاخکی 2-آقای حسین افتخاری3-آقای عمادی نوفاب4-خانم ملک نژاد از نوقاب 5-آقای سلطانی خیرآباد 6-آقای رحمانی 7-آقای شمسی 8-آقای علی شرقی 9-آقای علی جمالی 10- آقای سالاری 11-آقای دکتر علی ابراهیمی

به این ترتیب ملاحظه می شودکه دوست وهمکار عزیزیازدهمین نفر از کسانیست که در ظرف حدود سی سال تنها از یک تشکیلات اداری به این نحو ناگوارانه از دست رفته اند یعنی کمتر از هر سه سال یک نفر.

قابل ذکر است که در این مدت این تعداد مرگ طبیعی در این سازمان وجود نداشته است که خود مطلبی است بدون  هر گونه شرح تامل برانگیزبرای کسانی که با این وسیله رفاه ودر عین حال خطرناک سروکار دارند .با طلب مغفرت ورحمت برای شادروان دکتر ابراهیمی.

پیام تسلیت دکتر علی صباغیان

 دکتر علی صباغیان نیز در پیام کوتاهی درگذشت دکتر علی ابراهیمی را تسلیت گفت.

در این پیام تسلیت که در وبلاگ باشگاه کشاورزان جوان روستای سنو درج شده است آمده است:

انا لله وانا الیه راجعون

درگذشت دردناک این انسان خدمتگزار را به خانواده ایشان و تمامی مردم روستای سنو و منطقه تسلیت عرض می کنم و از خداوند بزرگ برای روح ایشان طلب آمرزش دارم.


» نظر

پیکر مرحوم دکتر ابراهیمی تشییع شد

با حضور اقشار گسترده مردم

پیکر دکتر ابراهیمی به خاک سپرده شد

مراسم تشییع جنازه مرحوم دکتر علی ابراهیمی صبح امروز(شنبه14/11/85)با حضور گسترده مردم از شهر گناباد تا زادگاهش روستای سنو برگزار گردید.

در این مراسم که از ساعت 8 صبح از محل بیمارستان 22 بهمن که زمانی ریاست ان بر عهده دکتر ابراهیمی بود آغاز شد جمع کثیری از مردم گناباد ، روستای سنو ،نیروهای نظامی وانتظامی،جامعه پزشکی گنابادومسئولین شهرستان حضور داشتند .

تشییع کنندگان ابتدا در منزل آن مرحوم در شهرک سعدی گردهم آمدند وسپس پیکر آن مرحوم با شکوه خاصی به زادگاهش سنومنتقل گردید. صفایی فرماندار گناباد  نیز با حضور در مراسم تشییع دکتر ابراهیمی در شهر گناباد به بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفت.

پیکر آن مرحوم ساعت 10 صبح وارد روستای سنو شد ودر میان انبوه جمعیت که در محل بودند تا آرامگاه ابدیش تشییع شد.

در حاشیه:

- در مراسم تشییع پیکر دکتر ابراهیمی دستگاههای اجرایی شهرستان از قبیل راهنمایی ورانندگی ،اورژانس،شهرداری ، پلیس راه ،دانشکده علوم پزشکی و...همکاری نزدیکی داشتند.

- نیروهای انتظامی جهت برگزاری مراسم خیابان ناصرخسرو منتهی به بیمارستان را برای ساعتی مسدود کردند.

- جمعیت حاضر در مراسم به حدی بود که صف طویلی به طول چندین کیلومتراز وسایل نقلیه در مسیر دیده می شد.

- به علت ازدحام خودرو تعداد 3 دستگاه وسیله نقلیه با یکدیگر تصادف نمودند که خساراتی نیز به وسایل نقلیه وارد شد.

بخش ICUدکتر ابراهیمی دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد

به پاس قدردانی از زحمات دکتر علی ابراهیمی ریاست سابق بیمارستان 22 بهمن گنابادوزنده ماندن نام ویاد آن مرحوم بخش ICUبیمارستان 22 بهمن گناباد به نام دکتر علی ابراهیمی نامگذاری گردید.

دکتر افضلیان رئیس سازمان نظام پزشکی گناباددر مراسم تشییع جنازه آن مرحوم در سخنانی به بیان زندگینامه وشخصیت وی پرداخت واین خبر را اعلام نمود.

 

 

 

 

 


» نظر

جاده مرگ بار دیگر قربانی گرفت

بر اثر سانحه دلخراش رانندگی

دکتر علی ابراهیمی درگذشت

بر اثر سانحه دلخراش رانندگی که صبح امروزجمعه13بهمن در محور سنو-گناباد رخ داددکتر علی ابراهیمی از پزشکان روستای سنو جان باخت.

بنا به اخبار رسیده امروزساعت30/10قبل از ظهر اتومبیل دکتر علی ابراهیمی که به سمت سنو در حرکت بوددر 1کیلومتری سه راهی رضویه در داخل رودخانه زیبد واژگون گردیدکه بر اثر این سانحه دکتر ابراهیمی به طرز دلخراشی جان باخت.

در پی این حادثه ماموران پاسگاه انتظامی زیبد که در نزدیکی حادثه قرار داشتند در محل حاضر ودر پی گزارش آنان اورژانس ،پلیس راه وآتش نشانی در محل حضور یافتند.

در پی اطلاع اهالی روستای سنوجمع کثیری از آنان در محل حادثه حضور یافتندوخواستار حضور وپاسخگویی مسئولین شدند.

به همین منظور طی تماس تلفنی بخشدار کاخک به همراه مسئول اداره راه روستایی در محل حضور یافت،همچنین با هماهنگی صورت گرفته با نمایندگی صدا وسیما در گناباد عوامل برنامه تلویزیونی گزارش پنج در محل حاضر واقدام به تهیه گزارش از وضعیت جاده وهمچنین مصاحبه با مردم پرداختند.

مراسم تشییع جنازه دکتر ابراهیمی روز شنبه در زادگاهش روستای سنو برگزار خواهد شد.

باشگاه کشاورزان جوان روستای سنو فقدان این پزشک دلسوز وچهره علمی را به عموم همشهریان تسلیت می گوید به همین منظور زندگینامه دکتر ابراهیمی که در شماره دوم نشریه چشمه در سال 81به عنوان اولین چهره موفق روستا معرفی گردیده بودمجددا درج می گردد..

در حاشیه:

- سرعت زیاد ونامناسب بودن آسفالت جاده از دلایل بروز این حادثه بود.

-از سال 79 که این جاده احداث گردیده است تاکنون 10 نفر در این مسیر جان خود را از دست داده اند.

-نیروی انتظامی پاسگاه زیبد در ابتدا از کسانی که قصد عکسبرداری از محل حادثه را داشتند جلوگیری میکرد که بعد از مدتی اعلام کردند بلامانع می باشد.

-بعد از اینکه هماهنگی لازم با صدا وسیما صورت گرفت مردم از جمع آوری خودرو دکتر ابراهیمی جلوگیری کردندوخواستار تهیه گزارش از این حادثه شدند

-پاسگاه زیبد اقدام به یادداشت اسامی افرادی که مانع جمع آوری خودرو شده بودند نمود واز آنان به عنوان کسانی که اخلال به وجود آورده اند یاد کرد که مردم خواستار یادداشت اسامی همه اهالی سنو شدند.

چهره ها

دکتر علی ابراهیمی در سال 1348 در روستای سنو در خانواده ای سختکوش وکشاورز به دنیا آمد وی دوران تحصیلات ابتدایی را که مقارن با اوایل انقلاب بود در مدرسه شهید کلاهدوز سپری کرد دوران سه ساله راهنمایی را در اوایل تاسیس آن ودر حالی که در محل حسینیه برگزار می شد طی نمود سپس با ورود به رشته علوم تجربی دردبیرستان بهشتی ومجتمع رزمندگان گناباد ادامه تحصیل نمود. در سال 1367 در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان قبول شد ودر سال1374موفق به اخذ درجه دکتری پزشکی عمومی گردید از سال 75به طبابت مشغول شد وبا توجه به تعهدی که به مردم روستایش داشت مطب خود را به روستا منتقل کرد .

عمده مسئولیتهای وی عبارتند  :از سال 75 به مدت یک ونیم سال پزشک وسرپرست مرکز بهداشتی ودرمانی زیبد،سرپرست اداره نظارت بر درمان معاونت درمان ودارو دانشکده علوم پزشکی گناباد،پزشک معتمد شهرستان 2 سال،پزشک قانونی گناباد 2سال، عضو کمیسیون نظام وظیفه شهرستان تاکنون،دبیر شورای پزشکی دانشکده وعضو کمیسیون پزشکی تاکنون،از مهر ماه79 به عنوان ریاست بیمارستان 22 بهمن گناباد،استاد دانشگاه پیام نور گناباد.

دکتر ابراهیمی پیشرفت تحصیلی وکسب موفقیت را در گرو جدیت ،تلاش،پشتکار ،توانایی فرد،خواستن وتوکل به خدا می داند.

روحش شاد

 

 


» نظر

جشنواره

همزمان با دهه فجر

جشنواره تشکل های جوانان برگزار می شود

در آستانه بیست ونهمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی  جشنواره تشکل های جوانان استان خراسان رضوی برگزار می شود.

 این جشنواره که در موضوعات مختلف علمی ،مذهبی ، دانشجویی ،ورزشی ،بانوان و...برگزار می شود تشکل های فعال در زمینه برنامه های ابتکاری ،کادر سازی تخصصی و.. با یکدیگر به رقابت می پردازند.

در این جشنواره که از سوی نمایندگی سازمان ملی جوانان استان خراسان رضوی برگزار می شود 29 تندیس جشنواره ،29 جایزه ویژه و290میلیون ریال ویژه حمایت از تشکلهای برتر اختصاص داده خواهد شد.

در سال جاری این دومین همایشی است که از سوی سازمان ملی جوانان در استان خراسان برگزار می شود.

لازم به ذکر است که از روستای سنو2تشکل باشگاه کشاورزان جوان وانجمن میراث فرهنگی وگردشگری حضور خواهند داشت.


» نظر

زعفران

قیمت زعفران به بالاترین مقدار خود رسید

قیمت زعفران در بازار آزاد به بالاترین مقدار خود در سالهای اخیر رسید.

بنا به گزارشهای موجود هم اکنون هر مثقال زعفران ممتاز به قیمت 3500 تومان یا 750000 تومان به ازای هر کیلو معامله می شود که رقم بی سابقه ای می باشد.

کارشناسان علت این افزایش قیمت را کاهش تولید زعفران از یک سو وخرید دولت وصادرات آن عنوان می کنند.

 به نظر می رسد قیمت های مذکور در مقایسه با رکود چندین ساله بازار ونرخ تورم وافزایش هزینه های کاشت وداشت  تا قیمت واقعی آن فاصله دارد.

لازم به ذکر است در بازار گناباد هر مثقال زعفران ممتاز در ماه گذشته به قیمت 2300 تومان معامله می شد.


» نظر

تجلیل از کشاورزان نمونه

با حضور جمعی از مسئولان محلی

از کشاورزان نمونه روستای سنو تجلیل شد

با حضور جمعی از کشاورزان روستاهای سنو ودهستان زیبد طی مراسمی از تولید کنندگان نمونه تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای این مراسم دبیر باشگاه کشاورزان جوان روستای سنو ضمن خیر مفدم به شرکت کنندگان به تبیین ومعرفی باشگاه کشاورزان جوان روستای سنو پرداخت.

مهدی ذوالفقاری گفت:یکی از اهداف مهم این باشگاه ترویج یافته های جدید در بخش کشاورزی وتولیدی می باشد که یکی از عوامل موثر در این بخش استفاده از ارقام اصلاح شده وپر محصول می باشد ودر همین زمینه از کشاورزانی که  در این خصوص موفق عمل کرده اند ومی توانند الگویی برای بقیه کشاورزان باشند تجلیل می شود.

در ادامه این مراسم از 4 نفر از کشاورزان وتولیدکنندگان برتر تقدیر به عمل آمد،در بخش ترویج از خانم معصومه سلمانیان به عنوان مددکار نمونه ،در بخش زراعت از آقای محمد ظریفی به عنوان چغندرکار نمونه ،در بخش باغداری از آقای رمضان زنگویی به عنوان انار کار موفق ودر بخش دامداری از آقای ابراهیم علیزاده به عنوان جوان موفق درایجاد واحد گاوداری کوچک و تولید شیرتقدیر به عمل آمد.

در این مراسم مرادی معاون بخشداری کاخک ،سابقی مسئول باشگاه کشاورزان جوان مدیریت جهاد کشاورزی گناباد ،میرزاده رئیس بانک کشاورزی سنو وجمعی از مددکاران دهستان زیبد حضور داشتند.

در حاشیه این مراسم نیز کلاس آموزشی استفاده از سیستمهای آبیاری تحت فشار ویژه مددکاران برگزار گردید وبازدیدی نیزاز آبیاری قطره ای باغات پسته در روستای ریاب صورت گرفت.

 


» نظر
   1   2      >
بایگانی
پاییز84
زمستان 84
اردیبهشت85
خرداد85
تیر85
مرداد85
شهریور85
مهر85
آبان85
میراث فرهنگی وگردشگری سنو
زمستان 85
بهار86
تابستان 86
مهر86
آبان 86
آذر86
دی 86
بهمن86
فناوری اطلاعات روستاتی سنو
اسفند86
فروردین87
ارد یبهشت 87
خرداد87
خرداد 1387
تیر 1387
مرداد 1387
آبان 1387
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
مرداد 1388
شهریور 1388
مهر 1388
آبان 1388
آذر 1388
دی 1388
بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
فروردین 89
اردیبهشت 89
خرداد 89
تیر 89
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
بهمن 89
دی 89
اسفند 89
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
فروردین 93
اسفند 92
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95