سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لینک دوستان
درخت دوستی
روستای شیرازآباد
گنابادسیتی
باشگاه جوانان روستای روچی
آشنایی با روش یادگیری خدماتی
روستای استاد
روستای وفس
روستای بیلند
روستای حاجی آباد
گنابادشناسی
اخبارگناباد
کانون فرهنگی نوغاب
باشگاه کشاورزان جوان خلیل آباد
روستای اسفرجان
روستای شاهکوه
روستای قرن آباد
روستای دماب
روستای مهموئی
سازمان مرکزی تعاون روستائی
ایران ترویج
روستای ملوند
روستای کریت
روستای‌ پاکدشت‌
روستای دستگرد بیرجند
روستای مرانک
پایگاه خبری گناباد
آباد باد گناباد
جامع ترین سایت روستاشناسی ایران
سایت مهدی زنگوئی
شهر برزک
روستای ازناوه
روستای کزج
روستای کلات گناباد
روستای سقی
روستای دشتیاری
بچه های روستا
خبرگزاری روستا
گالری عکس شهرستان
سایت اطلاع رسانی فرش ایران
کارپتور
روستای خان آباد
موسسه توسعه روستایی ایران
روستای جزین
روستای خیبری
روستای دلوئی
باشگاه کشاورزان جوان روستای بیمرغ
روستای بقمچ
روستای نیور
روستای بغداده
روستای هدک
روستای نجم آباد
روستای نجم آباد گناباد
باشگاه کشاورزان جوان اسجیل
دنیای مجازی
باشگاه کشاورزان جوان روستای کلیدر
دهیاری گیسور
روستای زیبد
باشگاه کشاورزان جوان روستای صدخرو
پایگاه اطلاع رسانی شورای روستای سقی
روستای برگو
پایگاه تصاویر روستای سنو
گناباد20
روستای نوق
وبگاه روستای کوشه

رژه 31شهریور

بمناسبت هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مصلح در شهرستان گناباد نیز همزمان با سراسر کشور برگزار شد واعضای پایگاه مقاومت شهید دستغیب سنو در این مراسم حضور فعال داشته و در مراسم رژه شرکت نمودند


» نظر

بیانیه کانون روستازادگان سرزمین آفتاب در محکومیت ساخت فیلم آمریک

ماجوانان روستایی استان خراسان رضوی،انزجار خود را از آمریکا و اسرائیل اعلام می داریم وبدینوسیله اعتراض خود را نسبت به ساخت فیلم توهین آمیز نسبت به پیامبر اکرم(ص)بیان میکنیم


» نظر

گروه برنامه سازی نسیم شرقی در گناباد وروستای سنو

گروه برنامه سازی نسیم شرقی از شبکه استانی خراسان رضوی جهت تهیه سفرنامه گناباد به شهرستان گناباد سفر کرد.
به گزارش خبرنگار گناپا در این سفر سه روزه  این گروه با هدف تهیه گزارش از آثار تاریخی ، فرهنگی گناباد و معرفی آداب و سنن ، به تهیه ی برنامه در موزه ی مردم شناسی و مدرسه نجومیه و یخدان کوثر بیدخت پرداختند. برنامه ی دیگر سفر آنها در روستای سنو از ییلاقات سرسبز گناباد و روستای برجوک فیلمبرداری شد.

روز آخر تهیه ی گزارش با وجود تاریک شدن هوا تاکید تهیه کننده ی برنامه، آقای رویینی برای تهیه آیتم از منطقه مهم تاریخی ییلاقی درب صوفه آنها را به این منطقه نیز کشاند.
شایان ذکر است برنامه ی نسیم شرقی صبحگاه هر روز از ساعت 7 الی 9 از شبکه ی استانی خراسان رضوی پخش می شود و تابحال 2 برنامه از سفرنامه گناباد نیز پخش شده است.
در ضبط اکثر این آیتمها تحریریه ی گناپا همکاری و همراهی لازم را با مهمانان صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی انجام دادند و بجاست از زحمات محمد خشنود که در اکثر قریب به اتفاق برنامه های ساخته شده مرکز خراسان و حتی شبکه های کشوری در گناباد زحمات زیادی متحمل می شود قدردانی نمود.
نکته ی قابل ذکربستری شدن کارگردان برنامه آقای رستگارپور در روز اول برنامه در بیمارستان بیدخت گناباد به دلیل آپاندیسیت بود که الحمدلله با موفقیت تحت عمل قرار گرفته و مرخص شد.
سایر دوستان شرکت کننده در برنامه: آقایان حسن میر احمدی مجری - حمید شیرزاد دستیار تهیه کننده - حسن بلالی صدا بردار - محمد

قربانی فیلم بردار و ارض اقدس رانندهمنبع سایت گناپا


» نظر

با طبیعت چگونه رفتار میکنیم

حاشیه رود خانهیکی از عادات بد ما، این است که قدر چیزی را که داریم نمی دانیم. این مشکل در همه موارد دیده می‌شود. در زمینه استفاده از نخبگان جامعه در همه رشته‌ها، استفاده از وقت، استفاده از منابع طبیعی مانند آب و هوا، استفاده از طبیعت، استفاده از هر چیز... کلا قدرناشناسی و حیف و میل کردن و از بین بردن به بدترین وجه، جزو هنرهای ما است و بس  !
نمی خواهم خیلی گسترده صحبت کنم، فعلا فقط می خواهم در مورد طبیعت بنویسم. در مورد سایر موارد هم بعدها اگر حسش بود خواهم نوشت

روستای سنو یکی از زیباترین ومتنوع ترین طبیعتها را در بین روستاهای استان خراسان رضوی دارا می باشدحاشیه پارک

طبیعتی 4 فصل، در گستره‌ای بسیار وسیع هر نوع زیبایی و پدیده‌ای که فکرش را کنید. از کویر گرفته تا کوه و جنگل، همزمان از تابستان تا زمستان تا بهار تا پاییز، از طبیعت زیبا تا دشت و بیابان... هر چه را که تصور کنید

اما، رفتار ما در مقابل این طبیعت ارزشمند چگونه است؟ طبیعتی که سرمایه و دارایی امروز ماست و میراثی است که

برای آیندگان باید امانتدارش باشیم   تنها چیزی که می‌توان گفت این است که رفتار ما شرم‌آور و تاسف بار است
بدرفتاری ما با طبیعت یکی دو تا نیست برداشت‌ها و سوء استفاده‌های بی حساب و کتاب و بی بازگشت، تخریب و آلودگی، عدم جایگزینی منابع طبیعی مصرف شده مانند مراتع و جنگل و  نابود کردن گونه‌های گیاهی و جانوری و موارد دیگر ... بسیاری از این موارد به سیاستها و برنامه‌ریزی‌های کلان دولتی بر می‌گردد که خود جای بحث و تشریح زیادی دارد. از این بخش قضیه فعلا می‌گذریم. من تنها می خواهم به بخشی از این موضوع بپردازم که بیشتر به خود ما مردم و نحوه رفتار تک‌تک ما  برمی‌گردد و اتفاقا اکنون به یکی از مهمترین مشکلات طبیعت ایران هم تبدیل شده است. آلوده کردن طبیعت!   نماهایی زوم شده از تصویر طبیعت زیبای عکس بالا را که جایی در حاشیه رودخانه روستای سنو را نشان می‌دهد ببینید. قبلا از نشان دادن این مناظر زشت عذر می‌خواهم. ولی تا زمانی که زشتی را مخفی کنیم، قادر به رفع آنها نخواهیم بود

خیلی صریح بگویم، همه جای منطقه تفریحی سر اسیاب را آشغال برداشه

پسماندهای پلاستیکی که فاجعه قرن است،  بطری‌ها و نایلون‌‌ها، بازمانده‌های خوراکی و این ته سیگار، که از در و دیوار شهر و دشت و جنگل بالا می‌رودهیچ  جایی از این طبیعت زیبا و مظلوم در این منطقه باقی نمانده است که شما بتوانید بدون مناظر چندش آور زباله‌های پراکنده از آن واقعا لذت ببرید

 


» نظر

اختتامیه اولین جشنواره جوانان برتر روستایی خراسان رضوی برگزار شد

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان‌رضوی گفت: توسعه و پیشرفت واقعی روستاها در گروه حضور جوانان باانگیزه و نخبه روستایی در جریان فعالیتهای روستاها است.

 

پیشرفت روستاها مستلزم حضور جوانان با انگیزه است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان‌رضوی گفت: توسعه و پیشرفت واقعی روستاها در گروه حضور جوانان باانگیزه و نخبه روستایی در جریان فعالیتهای روستاها است.

اسماعیل نورمحمدی در آیین اختتامیه اولین جشنواره جوانان برتر روستایی خراسان رضوی که در سالن همایش های علامه بهلول گنابادی دانشگاه آزاد اسلامی گناباد با حضور مسوولان استانی و شهرستانی، 45 جوان برتر منتخب روستایی، دهیاران و دبیران باشگاههای کشاورزی جوان برگزار شد، تصریح کرد: پیشرفت روستا بدون حضور جوانانان فعال همان روستا امکان ندارد.

وی افزود: در بحث توسعه روستایی علاوه بر کمک های دولتی ، مشارکت و همکاری فعالانه روستائیان و بویژه جوانان نقش ارزنده ای دارد.نورمحمدی با اشاره به اینکه در فرآیند توسعه و پیشرفت روستایی نباید فقط به توسعه کشاورزی توجه کرد، تصریح کرد: توسعه روستایی شامل  طیف وسیعی از فعالیت های گوناگون توانمندسازی می باشد که تمام نیروهای فعال آن علی الخصوص جوانان در فعالیت های مختلف شرکت کرده و جایگاه خود را در نظام توسعه روستا ایفا نمایند.

امام جمعه گناباد نیز در این مراسم گفت: محورقراردادن روستا در فرآیند پیشرفت کشور باعث کاهش مشکلات در بخش های گوناگون می شود.حجت الاسلام حسن صادقی نسب با بیان این مطلب افزود: توجه به مشکلات روستاها و برنامه ریزی برای کاهش مشکات جامعه روستایی موجب کاهش آسیب های اجتماعی متنوعی میشود که در اثر مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها بوجود می آید.

وی به نقش جوانان در تحول روستاها اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای عدالت و نگاه به توسعه بخش روستایی نقش جوانان در این عرصه بارز و آشکار است.

حجت الاسلام صادقی نسب با تأکید بر اینکه مهاجرت معکوس به روستاها در چند ساله اخیر، نتیجه نگاه عدالت محور دولت نهم و دهم بوده است، تصریح کرد: در روستاها استعدادهای مختلف و بالقوه ای در زمینه های مختلف در بین جوانان وجود دارد که در صورت احصاء آن جریان پیشرفت روستاها شتاب بیشتری خواهد گرفت.

فرماندار گناباد در جمع جوانان برتر روستای خراسان رضوی با اشاره به نقشه های استعماری برای از بین بردن تولید و بوی‍ه روستاها گفت: نتیجه چندین دهه برنامه ریزی استعمارگران در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی وابسته نمودن بازار کشورها به تولیدات کارخانه های غربی بوده است.

محمد صفایی با ذکر نمونه های از برنامه های فرهنگی برای مقاصد اقتصادی از جمله کشف حجاب و گسترش فرهنگ مدگرایی در بین بانوان گفت: هدف مشترک همه نهادهای فرهنگی و سیاسی غرب، غلبه یافتن قدرت اقتصادی آنان بر دیگر کشورها می باشد.

وی با بیان اینکه یکی از گرانیگاها و مرکز ثقل اقتصاد مقاومتی توجه به روستاها می باشد، افزود: برای توانمدی اقتصادی در عرصه روستا، جوانان روستایی نخبه و برتر می توانند سهم دوچندانی را ایفا نمایند.

محمد لعلی دبیر اولین جشنواره جوانان برتر روستایی خراسان رضوی در این مراسم با عنوان اینکه افتتاحیه این جشنواره تیرماه گذشته در مشهد برگزار شد، افزود: این جشنواره با هدف  باز شناسایی جوانان روستایی و هویت و جایگاه او در عرصه زندگی،  نگاهی نو به الگوسازی جوانان موفق روستایی،  ایجاد نگاهی نو و بنیادی به روستا و روستایی در میان جوانان روستایی و مسئولان،  تشویق و ترغیب جوانان روستایی برای تلاش در جهت رفع محرومیت های جامعه و روستای خود، آشناسازی جوانان روستایی با طرح ها و ایده های کاری جدید دولتی و غیر دولتی در رابطه با روستا و روستائیان و به حداکثر رساندن مشارکت ایشان در اجرای هرچه بهتر این طرح ها و نشان دادن جایگاه و نقش روستا و جوانانش در جبهه جهاد اقتصادی و خط تولید ملی کار و سرمایه ی ایرانی برگزار شد.

وی اضافه کرد: این جشنواره در محورهای هنرمند جوان روستایی، کارآفرین جوان روستایی، ورزشکار و پهلوان جوان روستایی، کشاورز جوان روستایی، دانشمند و اندیشمند جوان روستایی، جوان روستایی فعال در برنامه های اجتماعی و آئین و مذهب برگزار شد.

وی افزود: در این مراسم از 45جوان برتر در حوزه های مختلف با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و کمک مالی تجلیل شد.

غلامرضا علیخانی، دبیر اجرایی اولین جشنواره جوانان برتر روستایی خراسان رضوی نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از مراسم یکروزه اختتامیه این جشنواره گفت: 150نفر از جوانان منتخب، دهیاران منتخب، دبیران باشگاههای جوان کشاورزی روستایی به همراه اساتید دانشگاهی در قالب پنج کمیسیون مهندسی فرهنگی، کمیته ملی باشگاهها، روستای اسوه، اشتغال و کارآفرینی و  زنان و خانواده موانع و مشکلات جامعه روستایی را بررسی و در انتها پیشنهادات خود را برای پیشرفت بخش روستایی را ارائه کردند.

IMG 8734

 

IMG 8739

 

IMG 8751

 

IMG 8781

 

IMG 8787

 

IMG 8801

 

IMG 8814

 

IMG 8828

 

IMG 8863

 

IMG 8866

 

 

 

 

  گزارش تصویری  کامل تر تا ساعاتی دیگر


» نظر

اختتامیه اولین جشنواره جوانان برتر روستایی خراسان رضوی

فردا پنجشنبه دوم شهریور سالن علامه بهلول دانشگاه آزاد اسلامی گناباد

 

اختتامیه اولین جشنواره جوانان برتر روستایی خراسان رضوی فردا برگزار می شود

دبیر اجرایی اولین جشنواره جوانان برتر روستایی خراسان رضوی از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره در محل سالن علامه بهلول دانشگاه آزاد اسلامی گناباد خبر داد.

مهندس غلامرضا علیخانی با اعلام این خبر گفت: این مراسم با حضور مقامات استانی و شهرستانی، 45 جوان برتر منتخب روستایی، دهیاران و دبیران باشگاههای کشاورزی جوان عصر فردا پنجشنبه دوم شهریور در محل سالن علامه بهلول دانشگاه آزاد اسلامی گناباد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه افتتاحیه جشنواره جوانان برتر روستایی خراسان رضوی تیرماه گذشته در مشهد برگزار شد، افزود: این جشنواره با هدف  باز شناسایی جوانان روستایی و هویت و جایگاه او در عرصه زندگی،  نگاهی نو به الگوسازی جوانان موفق روستایی،  ایجاد نگاهی نو و بنیادی به روستا و روستایی در میان جوانان روستایی و مسئولان،  تشویق و ترغیب جوانان روستایی برای تلاش در جهت رفع محرومیت های جامعه و روستای خود، آشناسازی جوانان روستایی با طرح ها و ایده های کاری جدید دولتی و غیر دولتی در رابطه با روستا و روستائیان و به حداکثر رساندن مشارکت ایشان در اجرای هرچه بهتر این طرح ها و نشان دادن جایگاه و نقش روستا و جوانانش در جبهه جهاد اقتصادی و خط تولید ملی کار و سرمایه ی ایرانی برگزار می شود.

علیخانی اضافه کرد: این جشنواره در محورهای مختلف چهار هنرمند جوان روستایی، شش کارآفرین جوان روستایی، چهار ورزشکار و پهلوان جوان روستایی، دو کشاورز جوان روستایی،هفت دانشمند و اندیشمند جوان روستایی، شانزده جوان روستایی فعال در برنامه های اجتماعی و پنج جوان روستایی فعالی در  آئین و مذهب را به عنوان جوانان برتر روستایی خراسان رضوی معرفی خواهد کرد.

دبیر اجرایی اولین جشنواره جوانان برتر روستایی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه گفت، صبح پنج شنبه 150نفر از جوانان منتخب، دهیاران منتخب، دبیران باشگاههای جوان کشاورزی روستایی به همراه اساتید دانشگاهی در قالب پنج کمیسیون مهندسی فرهنگی، کمیته ملی باشگاهها، روستای اسوه، اشتغال و کارآفرینی و  زنان و خانواده موانع و مشکلات جامعه روستایی را بررسی و در انتها سند پیشنهادی جامع توسعه بخش روستایی را ارائه خواهند کرد.  

 

 


» نظر
بایگانی
پاییز84
زمستان 84
اردیبهشت85
خرداد85
تیر85
مرداد85
شهریور85
مهر85
آبان85
میراث فرهنگی وگردشگری سنو
زمستان 85
بهار86
تابستان 86
مهر86
آبان 86
آذر86
دی 86
بهمن86
فناوری اطلاعات روستاتی سنو
اسفند86
فروردین87
ارد یبهشت 87
خرداد87
خرداد 1387
تیر 1387
مرداد 1387
آبان 1387
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
مرداد 1388
شهریور 1388
مهر 1388
آبان 1388
آذر 1388
دی 1388
بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
فروردین 89
اردیبهشت 89
خرداد 89
تیر 89
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
بهمن 89
دی 89
اسفند 89
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
فروردین 93
اسفند 92
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95