سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لینک دوستان
درخت دوستی
روستای شیرازآباد
گنابادسیتی
باشگاه جوانان روستای روچی
آشنایی با روش یادگیری خدماتی
روستای استاد
روستای وفس
روستای بیلند
روستای حاجی آباد
گنابادشناسی
اخبارگناباد
کانون فرهنگی نوغاب
باشگاه کشاورزان جوان خلیل آباد
روستای اسفرجان
روستای شاهکوه
روستای قرن آباد
روستای دماب
روستای مهموئی
سازمان مرکزی تعاون روستائی
ایران ترویج
روستای ملوند
روستای کریت
روستای‌ پاکدشت‌
روستای دستگرد بیرجند
روستای مرانک
پایگاه خبری گناباد
آباد باد گناباد
جامع ترین سایت روستاشناسی ایران
سایت مهدی زنگوئی
شهر برزک
روستای ازناوه
روستای کزج
روستای کلات گناباد
روستای سقی
روستای دشتیاری
بچه های روستا
خبرگزاری روستا
گالری عکس شهرستان
سایت اطلاع رسانی فرش ایران
کارپتور
روستای خان آباد
موسسه توسعه روستایی ایران
روستای جزین
روستای خیبری
روستای دلوئی
باشگاه کشاورزان جوان روستای بیمرغ
روستای بقمچ
روستای نیور
روستای بغداده
روستای هدک
روستای نجم آباد
روستای نجم آباد گناباد
باشگاه کشاورزان جوان اسجیل
دنیای مجازی
باشگاه کشاورزان جوان روستای کلیدر
دهیاری گیسور
روستای زیبد
باشگاه کشاورزان جوان روستای صدخرو
پایگاه اطلاع رسانی شورای روستای سقی
روستای برگو
پایگاه تصاویر روستای سنو
گناباد20
روستای نوق
وبگاه روستای کوشه

مراسم تودیع حجت اسلام سیدان روحانی روستای سنو

مراسم تودیع حجت اسلام سیدان روحانی طرح هجرت روستای سنو با حضور پرشور اهالی روستای سنو برگزار شد

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدان  ضمن تشکر از همراهی خوب مردم روستا در مدت حضور خود در سنو  و تشریح اقدامات انجام شده در زمینه های مراسمات مذهبی، فعالیت های قرآنی،و پیگیری برنامه های فرهنگی اظهار کرد: مردم روستای سنو  در تمام فعالیت های مذهبی و دینی حضور خوبی داشتند و یکی از مصادیق آن نیز حضور پررنگ آن ها در نمازهای جماعت است  که ما شاهد استقبال و همت خوب این مردم متدین هستیم.

محمد نبی راده دهیار سنو در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما ضمن ابراز خرسندی از حضور موثر و خوب حجت‌الاسلام سیدان در زمان فعالیت تبلیغی خود در روستای سنو اظهار کرد : آنچه که توسط حجت الاسلام سیدان  بیان شد ضمن اینکه نشان از ممتاز بودن مردم خوب روستا  دارد حکایت از گستردگی فعالیت وی و ارتباط خوب با مردم این منطقه می باشد که انصافا جای تقدیر و تشکر دارد و از خداوند متعال برای وی در سایر سنگرهای تبلیغی آرزوی موفقیت داریم.


» نظر

اپلیکیشن معرفی روستای سنو منتشر شد

با هدف معرفی هرچه بیشتر روستای سنو  و آشنایی مسافران و گردشگران با ظرفیت های تاریخی و گردشگری این روستا   نرم افزار اندروید "روستای تاریخی و توریستی سنو" طراحی و عرضه شده است.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی روستای سنو ، اپلیکیشن "روستای تاریخی و توریستی سنو " که نسخه  اول  آن هم اکنون عرضه شده است اطلاعات کاملی از ظرفیتهای فرهنگی، گردشگری و طبیعی روستا را ارائه می نماید.
در این برنامه اطلاعاتی همچون پیشینه تاریخی ، موقعیت جغرافیایی، جاذبه های گردشگری،  سوغات و صنایع دستی  همراه با تصاویر ارائه شده است.
با توجه به گسترش روز افزون استفاده از نرم افزارهای گردشگری به جای کتابچه و نقشه های کاغذی و محدودیت انتشار آن این امر می تواند تاثیر بسزایی در معرفی ظرفیتهای گردشگری روستا  داشته باشد.
 نسخه اول  نرم افزار  اندروید روستای توریستی و تاریخی سنو  به سفارش شورای اسلامی و انجمن میراث فرهنگی روستای سنو طراحی و عرضه شده است با ظاهری زیبا در بازار قابل دریافت است.


» نظر

پایگاه خبری براکوه راه اندازی شد

به منظور همگرایی منطقه ای و تحکیم اتحاد و انسجام و با هدف همدلی و همزبانی بیشتر مردم با مسئولان ، نسخه آزمایشی پایگاه خبری براکوه راه اندازی شد .

 

rasane-1

 

به گزارش صبح گناباد ، صادقیان مدیر مسئول این پایگاه خبری گفت : شناسایی و معرفی استعددهای منطقه ای ، فرهنگ سازی رای استفاده بهینه از منابع آب و خاک در شرایط بحران خشکسالی، کاهش روند روز افزون مهاجرت از روستاهای منطقه از اهداف این پایگاه خبری است .

 

وی ضمن اشاره به این نکته که تا کنون وبلاگهاو سایتهای متنوعی توسط جوانان بخش کاخک راه اندازی شده است ، ایجاد یک کانال ارتباطی بین نیروهای فعال رسانه ای منطقه را نیز از دیگر اهداف این پایگاه خبری عنوان کرد و گفت :

 

به زودی با انجام اقدامات فنی ، کلیه سایتها و وبلاگهای روستاهای بخش کاخک به این سیستم لینک شده و امکان مشاهده کلیه رسانه های مجازی روستایی براکوه در این سایت فراهم میشود .

 

مدیر سایت براکوه از تمام فعالان حوزه رسانه در شهرستان دعوت کرد ضمن بازدید از سایت مذکور ، نظرات اصلاحی خویش را به منظور ارتقا کیفیت این رسانه در اختیار مدیران ما قرار دهند .

 

علاقمندان میتوانند برای مشاهده این پایگاه خبری از طریق لینک زیر وارد شوند 

 

http://barakooh.com/


» نظر

بازدید از خانواده شهدا همراه با جهاد گران اردوی جهادی

در بیست و چهارمین روز از ماه شهریور پس ازفاتحه در گلزار شهدای سنو با حضور اعضای پایگاه شهید دستغیب سنو،شورای اسلامی و دهیاری  ، فرمانده  پایگاه مقاومت بسیج و جهادگران اردوی جهادی ردپای یار از خانواده های  معظم شهدای روستایی سنو تجلیل شد.

در این دیدار صمیمانه مهندس جواد باقری مسول اردوی جهادی رد پای یار  ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا ، دیدار با خانواده های معزز آنها را توفیقی برای مسئولین دانست و گفت : همه ما مدیون و مرهون ایثارگری شهدا در طول دوران دفاع مقدس هستیم و افتخارات امروز ما در عرصه های مختلف مرهون خون پاک شهداست .

در ادامه مهندس غلامرضا علیخانی ریاست فنی و حرفه ای شهرستان گناباد در سخنانی   خانواده های معظم شهدا ء را سرمایه های ارزشمندی برای جامعه و خدمت به آنان را توفیق الهی دانست و اظهار امیدواری کرد که مسئولین خادمان خوبی برای مردم شهید پرور باشند.

ایشان با اشاره به اینکه شجره انقلاب اسلامی از امام عزیز وبا خون شهدا رنگین شده است گفت : هرچه داریم از خانواده شهدا وایثارگران داریم وافتخار هم می کنیم که خود راوقف این عزیزان کنیم .

وی افزود،با بیان اینکه خانواده شهدا ولی نعمت ماهستند گفت : عملکرد امروز ما زیر نظر این عزیزان است که اگر خدای ناکرده درانجام وظیفه خودمان کوتاهی کرده باشیم باید پاسخگو باشیم


» نظر

مژده به فرهیختگان ادب دوست

تا سنو سبز طُرِب انگیز است              دلم از عشق سنو لبریز است

چون که پرونده این آب و گِلم               مهر آن حک شده بر لوح دلم

ای خوشا خِطه آباد سنو                     هرکُجایم همه با یاد سنو

دو مجموعه شعر از حسن لطفی متخلص به (بی غرض )منتشر شد

دیوان بی غرض و صُوَرِ باغ خیال دو کتاب شعر به لهجه محلی میباشد که توسط حسن لطفی

سروده و به چاب رسیده است

  ((صُوَرِ باغ خیال ))مجموعه جدیدی است از حسن لطفی میباشد که انتشارات  صحرا شرق آن را منتشر کرده است ادامه مطلب...

» نظر

جشن پیوند اسمانی حضرت علی در روستای سنو

به گزارش خبرنگار سایت روستای سنو  جشن ویژه سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) با حضور دانشجویان اردوی جهادی رد پای یار و اهالی روستای سنو در مهدیه  برگزار شد.

این مراسم بعد از نماز مغرب و عشا با مولودی خوانی جناب اقای مهندس جواد  باقری و سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه حجت اسلام فلاح و اجرای طنز توسط استاد تقی لطفی برگزار گردید.

 

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین فلاح در سخنانی ضمن تبریک سالروز پیوند آسمانی حضرت فاطمه الزهرا (س) و حضرت علی (ع) بر ضرورت نهادینه کردن ازدواج آسان و الگو گرفتن از ازدواج و زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) تاکید کرد و گفت: باید در مسئله ازدواج به اصل اساسی هم کفو بودن زن و مرد توجه ویژه داشت تا از معضلات و ناهنجاری های احتمالی آن درجامعه جلوگیری شود.


» نظر

نهمین سفر سالیانه گروه جهادی رد پای یار آغاز شد

گروه اجتماعی: نهمین سفر سالیانه گروه جهادی ردپای یار دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی گناباد، با حضور دانشجویان، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در روستاهای بخش کاخک این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نهمین سفر سالیانه گروه جهادی ردپای یار دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی گناباد، شامگاه پنج‌شنبه 19 شهریورماه با حضور دانشجویان، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در روستاهای بخش کاخک این شهرستان آغاز شد. ادامه مطلب...

» نظر

« براکوه » سرمایه ای که از دست می رود

بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روستای سقی

منطقه براکوه گناباد به مرکزیت بخش کاخک ، از جمله مناطق قابل توجه در شهرستان گناباد است که اگر چه سالیانی قبل بر این ، بازار میوه ، صیفی جات ، زعفران ، خشکبار و … شهرستان را به خود اختصاص داده بود ، منتهی نزدیک به دو دهه است که با خشکسالی ، کم آبی و آفاتی از قبیل سوسک سرشاخه خوار دست و پنجه نرم کرده ، می رود که به فراموشی سپرده شود .

علاوه بر همه اینها ، نیروی انسانی شاغل در بخش های مختلف دولتی ، خصوصی ، صنعتی ، تجاری و … و همچنین فرهیختگان و صاحبان خرد و اندیشه که در سطوح مختلف مدیریتی این نظام ولایی حضور دارند ؛ از نگاه هیچ داور منصفی دور نمانده است ؛ کما اینکه در واگذاری بسیاری از پست های مدیریتی و شبیه آن ، پاکدستی و امانتداری و دیگر صفات اخلاقی فرزندان این دیار ، قطعا مورد توجه قرار گرفته که از این مهم نباید غافل ماند .

نکته مهمی که نباید از ذهن دور بماند این است که اولا : منطقه براکوه گناباد به شدت مهاجرفرست است و اکثر فرزندان این دیار کهن در مشهد ، تهران ، گناباد و سایر نقاط کشور به جهت امرار معاش و گذردان زندگی ، زندگی می کنند .

ثانیا : خشکسالی های پیاپی ، امان مردم را بریده و رمقی در زندگی آنها دیده نمی شود .

نکته سوم این که : نگاه مسئولین شهرستان به این منطقه زیبا و کهن که یادآور فرهنگ گذشتگان است ، کمرنگ و گاهی همراه با غفلت بوده است و می طلبد که با نگاهی نو و همراه با امید و نشاط ، به این منطقه داشته باشند .

در باب گردشگری و صنایع دستی نیز می توان به این مهم اشاره نمود که جاذبه های طبیعی در اکثر روستاهای براکوه گناباد و بالاخص شهر مقدس کاخک به وضوح به چشم می خورد که لازم است در این زمینه نیز تدابیر لازم اتخاذ شود .

پنجمین نکته ، توجه به موضوع کشت جایگزین و تعریف مدلی از گونه های گیاهی متناسب با اقلیم جغرافیایی منطقه است که چنانچه با مطالعه دقیق و علمی همراه باشد ، نوید آبادانی مجدد منطقه را در پی خواهد داشت .

موضوع نخبگان منطقه براکوه نیز نباید از ذهن دور بماند ؛ چه این که فرزندانی از این دیار برخاسته اند که هم قابل توجه اند و هم تاثیرگذار در پست های حساس کشور و اگر حتی جامعه نخبگان براکوه ، مطالبه ای جدی از مسئولین داشته باشند ، پیشرفت و تعالی منطقه دور نیست .

باید به همه اینها افزود ؛ جایگاه دستگاهها ، نهادهای دولتی ، موسسات خصوصی ، سمن ها و بنیادهای خیریه و عام المنفعه را که اگر با برنامه ریزی صحیح ، بنیادین و با چشم اندازی علمی به منطقه و ظرفیت های آن نگاه کنند ، دیر یا زود ، شاهد رونق منطقه براکوه خواهیم بود .

این قلم ضمن احترام به همه اندیشه ها ، جایگاهها ، نهادهای مسئول و … از همه کسانی که دل در گرو تعالی و نشاط شهرستان گناباد و بالاخص منطقه براکوه- که همواره نقشی سازنده و تاثیرگذار از ابتدای انقلاب ، جنگ تحمیلی ، انتخابات و … داشته اند – دارند ، عاجزانه می خواهد تا نگاه ویژه خود را به این منطقه معطوف داشته ، از خدمت رسانی به این سرزمین محروم دریغ نکنند .

محمد دهقان – مدیر پایگاه اطلاع رسانی روستای سقی ( پارس )


» نظر

اولین نشست صمیمی اصحاب رسانه روستاهای بخش کاخک

اولین نشست جمعی از فعالان رسانه های محلی روستاهای بخش کاخک با هدف همگرایی رسانه ای در محل بخشداری کاخک برگزارشد .

به گزارش صبح گناباد ، در این حرکت خودجوش ، جمعی از مدیران ، مقاله نویسان و فعالان رسانه های روستایی بخش کاخک به منظور همکاری با بخشداری و رایزنی  جهت توسعه منطقه ای برگزار شد .

در این نشست ، حاضرین به بیان دیدگاههای خویش پرداختند و ضمن اشاره به پتانسیلهای موجود در روستاها ، تاکید کردند علیرغم آنکه روستاهای بخش کاخک در اثر خشکسالیهای پیاپی و هجوم کرمهای سرشاخه خوار آسیب جدی دیده است ، در صورت ایجاد جو همدلی در بین مردم و مسئولان ، امکان تغییر الگوی جمعیتی وجود دارد و میتوان با فرهنگ سازی ، حتی مهاجرت معکوس را کلید زد که در این میان رسانه ها میتوانند نقش موثری ایفا کنند .

حاضرین همچنین برای همکاری جدی تر با بخشداری ، شهرداری و دهیاریهای بخش اعلام آمادگی کردند .

حجازی بخشدار کاخک در این جلسه با ابراز خرسندی از دغدغه اصحاب قلم و رسانه بر نقش موثر و سازنده رسانه ها برای فرهنگ سازی در امور مختلف از جمله ، معرفی استعدادهاو ظرفیتهای  منطقه ای که تا کنون ناشناخته مانده است ، تغییر الگوی کشت ، معرفی نخبگان و کارآفرینان و غیره تاکید کرد .

در این جلسه فعالان رسانه ای از کاخک ، استاد ، مرغش ، سقی ، کلات ، بیهود ، زیرجان و سنو حضور داشتند .

بخش کاخک از توابع شهرستان گناباد خراسان رضوی و در فاصله 270 کیلومتری از مرکز استان ، جنوبی ترین بخش این استان است .


» نظر

کاشت و برداشت زعفران اورگانیک در 700هکتار از اراضی روستای سنو

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: تا کنون کار دانش بنیان و تجاری سازی اساسی در حوزه فرآوری و استفاده از ترکیبات گیاه زعفران به انجام نرسیده است.  سید حسن علم‌الهدایی  اظهار داشت: تنها اقدامی که در پارک علم و فناوری در  حوزه زعفران به انجام رسیده کاشت ارگانیک و برداشت این محصول بدون استفاده از سموم دفع آفات در مساحت 700 هکتار در یکی از روستای سنوگناباد است.

وی تصریح کرد: اهمیت این طرح با توجه به افزایش روز افزون بازار و اهتمام جامعه جهانی به محصولات ارگانیک بسیار مهم بوده و باید بتوان آن را به تمام مزارع کشن زعفران تعمیم داد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در ارتباط با موضوعات مهم و مورد توجه در بحث زعفران، خاطرنشان کرد: باید در زمینه‌های ویروس زدایی، افزایش عملکردی و فرآوری و استفاده از ترکیبات مؤثره این گیاه در صنایع پسین اقدامات فناورانه را به انجام برسد. ادامه مطلب...

» نظر
   1   2      >
بایگانی
پاییز84
زمستان 84
اردیبهشت85
خرداد85
تیر85
مرداد85
شهریور85
مهر85
آبان85
میراث فرهنگی وگردشگری سنو
زمستان 85
بهار86
تابستان 86
مهر86
آبان 86
آذر86
دی 86
بهمن86
فناوری اطلاعات روستاتی سنو
اسفند86
فروردین87
ارد یبهشت 87
خرداد87
خرداد 1387
تیر 1387
مرداد 1387
آبان 1387
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
مرداد 1388
شهریور 1388
مهر 1388
آبان 1388
آذر 1388
دی 1388
بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
فروردین 89
اردیبهشت 89
خرداد 89
تیر 89
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
بهمن 89
دی 89
اسفند 89
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
فروردین 93
اسفند 92
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95